TRANSPORT A LA DEMANDA (TAD)
QUÈ ÉS?
El Transport a Demanda (TAD) és un servei de transport públic que dona resposta principalment a les necessitats d’aquells municipis amb poca densitat de població o amb zones molt disseminades i allunyades del nucli urbà en les quals hi ha poca demanda, cosa que fa inviable la implantació d’un servei de transport públic urbà tradicional. En aquests casos, l’existència d’un transport a la demanda garanteix que tots els ciutadans del municipi tinguin accés als serveis i equipaments bàsics de la seva ciutat (centre mèdic, mercat, ajuntament) mitjançant un servei de transport públic.
També es pot considerar transport a la demanda el que té lloc a partir de línies regulars normals, però amb parades de baixa demanda apartades del recorregut principal de les línies. Així, per exemple, les parades dels polígons industrials són casos susceptibles d’implantar aquest tipus de transport a la demanda. Tot i així, s’acostuma a entendre el transport a la demanda com un sistema on els itineraris es fixen a partir de la demanda prevista dels viatgers.
Els vehicles que s’utilitzen per al transport a la demanda acostumen a ser minibusos, microbusos o com a màxim midibusos. En zones urbanes d’una demanda molt baixa en alguns casos també s’estableixen serveis a la demanda a partir de taxis.
QUI EL POT UTILITZAR?
Les persones beneficiàries, que són aquelles empadronades al municipi on el servei de transport a demanda estigui implantat.
Actualment l’AMTU gestiona el TAD de 9 municipis: Pineda de Mar, Santa Maria de Palautordera, Santa Eulàlia de Ronçana, Sant Antoni i Sant Pere de Vilamajor, Santa Susanna, La Bisbal del Penedès, Sant Pere de Ribes, Alella i l'Ametlla del Vallès.
COM FUNCIONA?
Si vols saber com funciona el Transport a Demanda (TAD) a :
- Alella : clica aquí
- La Bisbal del Penedès: clica aquí
- Palafolls: clica aquí
- Pineda de Mar: clica aquí
- Sant Antoni i Sant Pere de Vilamajor: clica aquí
- Santa Eulàlia de Ronçana: clica aquí
- Santa Maria de Palautordera: clica aquí
- Sant Pere de Ribes : clica aquí
- Santa Susanna: clica aquí
- L'Ametlla del Vallès: clica aquí
QUANT COSTA?
El cost del trajecte és diferent per a cada municipi, però sempre tenint en compte que es tracta d’un servei de transport públic.
COM ES FA LA RESERVA?
S’ha de trucar al telèfon 900 69 65 66, amb un mínim de 24 hores d’antelació, indicant el lloc, l’hora de la recollida, i les dades del retorn. També s’indicarà el nombre de passatgers que utilitzaran el servei. Un cop gestionada la reserva, la persona beneficiària rebrà una trucada de confirmació del servei.
AVANTATGES DEL TAD
- Només s’activa a petició de l’usuari (sol·licitud efectuada 24h abans, com a mínim) → Manteniment de l’oferta i reducció del cost del servei de transport públic
- S’evita que els vehicles viatgin buits → Estalvi econòmic i disminució d’emissions contaminants
- Una línia regular es pot reconvertir en línia a la demanda, i anar variant el seu recorregut al llarg del dia → Flexibilitat i eficiència en el servei
- Evita el risc d’exclusió de les persones que no tenen al seu abast altres mitjans per desplaçar-se, especialment en llocs amb baixa densitat demogràfica o amb població dispersa → Afavoreix la integració social i la igualtat d’oportunitats
Vols implantar un servei TAD al teu municipi?
Envia un correu a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. , i et farem un estudi de viabilitat per a la implementació d’aquest servei