logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU CONCURS-001 SalaPREMSA AMTU 003

Disset municipis tindran un sistema d'aparcament individual per a bicicletes

Per lluitar contra la por dels robatoris i incentivar d'aquesta manera l'ús de la bicicleta, l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) ha enginyat un sistema d'aparcament que consisteix en blocs metàl·lics amb compartiments per tal que cada bicicleta quedi tancada.

 

El president de l'EMT, Antoni Poveda, va presentar ahir els dos prototips de l'anomenat Bicibox. Tots dos, construïts amb metall foradat per assegurar una ventilació correcta, tenen una longitud de prop de 5 metres. El primer model té capacitat per unes 14 bicicletes, que s'ancoren a l'interior en posició vertical. El segon permet guardar-hi set vehicles en posició horitzontal i està pensat per a espais més reduïts, com ara els carrers estrets. En tots dos casos caldrà una targeta magnètica amb les dades de l'usuari, per poder obrir i tancar la porta de cada compartiment, ja que cada bicicleta es guardarà de manera individual.

Per poder accedir als aparcaments caldrà haver pagat una quota de 35 euros anuals. En principi no es preveuen abonaments mensuals o diaris. Per aquest preu es tindrà dreta a deixar-hi la bicicleta 12 hores al dia. Si se supera aquest temps, caldrà pagar un suplement, que podrà ser de 10 cèntims cada hora.

Si es compleixen les previsions, els aparcaments podrien estar instal·lats a finals d'any. Segons Poveda, s'ha pactat amb els ajuntament de 17 municipis i amb les entitats que promouen la bicicleta la implantació del sistema, que preveu 131 estacions per a prop de 2.000 vehicles. El cost se sufragarà amb les quotes dels usuaris i amb subvencions de diverses administracions.

Proposta de municipis:

Badalona (10 estacions)

Castelldefels (10 estacions)

Cornellà de Llobregat (11 estacions)

El Prat de Llobregat (10 estacions)

Esplugues (7 estacions)

Gavà (9 estacions)

L'Hospitalet de Llobregat (14 estacions)

Montcada i Reixac (2 estacions)

Montgat (2 estacions)

Sant Adrià de Besòs (2 estacions)

Sant Boi de Llobregat (11 estacions)

Sant Feliu de Llobregat (9 estacions)

Sant Joan Despí (8 estacions)

Sant Just Desvern (8 estacions)

Santa Coloma de Gramenet (6 estacions)

Tiana (2 estacions)

Viladecans (10 estacions)

 

Informació extreta del diari El Punt de 18 de febrer de 2010.