logo amtu

JornadesAMTU 002 Bus Granollers 150B MobiliCAT 003 Validaci targeta 150C Icona Cdibuix ok4 Mdul Premsa 150C

22 de desembre de 2021

La T-mobilitat, el nou sistema per viatjar a la xarxa de transport públic de l’àrea de Barcelona, entra aquest 23 de desembre en una nova fase d’implantació en la qual els preus i les condicions de la targeta recarregable i els títols que s’hi poden carregar seran els habituals. D’aquesta forma, conclou la fase anterior. Aquests mesos d’octubre, novembre i desembre, unes 60.000 persones s’han donat d’alta i ja viatgen habitualment amb la T-mobilitat, majoritàriament amb targeta però també amb el telèfon mòbil.

Els títols que es podran utilitzar en aquesta nova fase del desplegament del sistema són la T-usual i la T-jove d’1 zona, amb un preu i validesa de 40 euros per 30 dies, en el cas del títol mensual, i de 80 euros per 90 dies, en el cas del títol per a persones de menys de 25 anys. El preu per adquirir la targeta T-mobilitat és ara de 4,5 euros, el preu habitual aprovat pel Consell d’Administració de l’ATM de Barcelona. Recordem que també és possible viatjar directament amb els mòbils Android amb NFC; en aquest cas, el cost de la funcionalitat que ho permet és d’1 euro.

Inicialment, la T-mobilitat serveix per desplaçar-se en transport públic entre els 36 municipis de l’àmbit de tarifa metropolitana, que són els que integren territorialment la metròpolis de Barcelona i, a nivell d’administració, l’AMB. La incorporació de la resta de títols del Sistema Tarifari Integrat, com ara la T-casual, i de la resta de zones de l’àrea de Barcelona serà progressiva i es durà a terme en etapes següents del desplegament del projecte. 

Canals de venda

La T-mobilitat es pot adquirir actualment de forma presencial i a través de canals digitals.

  • Per Internet:

La T-mobilitat es pot demanar a través de les pàgines web de T-mobilitat, de TMB i, a partir del 7 de gener, de FGC. També es pot demanar l’alta a través de l’aplicació mòbil TMB App.

  • Presencialment:

La targeta es pot comprar a diferents punts d’atenció de la xarxa de transport públic, inclòs el nou Centre T-mobilitat. Pots consultar en aquest mapa quins són els punts i quins serveis ofereixen. Hi ha oficines d’atenció que, tot i no oferir la compra de la targeta, sí permeten gestionar incidències o altres tràmits. La majoria requereixen cita prèvia. v

Viatjar amb el mòbil

A banda de la targeta, recordem que existeix la possibilitat de viatjar directament amb el mòbil, en el cas dels dispositius Android amb NFC. Qui opti per aquesta opció, s’ha de donar d’alta en el sistema, en qualsevol de les plataformes disponibles, i triar una de les tres aplicacions disponibles, en les quals podrà generar una cartera electrònica, que té un cost d’1 euro: T-mobilitat app, TMB App i, a partir del 7 de gener, FGC app.

A través d’aquesta cartera es pot adquirir el títol de transport que la persona triï i validar als accessos del transport públic.

Recarregar la targeta

Igual que durant aquestes darreres setmanes de prova, les persones que tinguin la T-mobilitat podran recarregar-la a les màquines d’autovenda de la xarxa i també a través de les aplicacions oficials.

De fet, una de les principals funcionalitats de l’aplicació, més enllà de poder viatjar, és poder recarregar la targeta. Amb els mòbils amb NFC, tant Android com iOS, es podrà realitzar la compra i recarregar-la a l’instant a la targeta apropant els dos elements.

Des d’aquest 23 de desembre, recordem, el preu de les recàrregues ja no serà el reduït que s’ha ofert fins ara (3,30 i 2,20€), sinó el preu habitual dels títols T-usual i T-jove.

Canals d’atenció i dubtes

Des de principis d’octubre, la T-mobilitat posa a disposició de la ciutadania diferents canals d’atenció per resoldre dubtes i incidències:
• Twitter T-mobilitat: @T_mobilitat
• Canal d’atenció de Telegram: Telegram Atenció
• Canal de difusió de Telegram: T-mobilitat
• Telèfon gratuït 900 928 900.
• Centre T-mobilitat: av. de la Granvia de L’Hospitalet, 16-20. Demana cita prèvia.

Les persones usuàries també poden visitar l’apartat de preguntes freqüents de la pàgina web T-mobilitat.cat i el canal de Youtube de la T-mobilitat, on trobaran diferents vídeos que expliquen com aconseguir una T-mobilitat o com poder viatjar amb el mòbil, entre altres indicacions.

A més dels canals T-mobilitat, els operadors atenen a la ciutadania a través dels seus canals habituals.

Prop de 60.000 persones usuàries de la T-mobilitat

Actualment ja hi ha més de 55.000 persones fent ús de la T-mobilitat a la xarxa de transport públic de l’àrea de Barcelona. Les validacions acumulades superen els dos milions, amb una mitjana diària de quasi 100.000 viatges en dia feiner.

Del total de persones usuàries, més de 22.000 han adquirit la seva targeta en una oficina d’atenció. La resta, prop de 35.000, han estat sol·licitades a través dels canals digitals i enviades per correu certificat. D’altra banda, unes 5.000 persones viatgen directament amb el seu telèfon mòbil, amb la cartera electrònica, una opció a la qual inicialment poden optar els telèfons amb sistema Android i NFC.

El nombre de recàrregues realitzades, des del mes d’octubre, és de més de 175.000: la majoria, més de 150.000, en màquines d’autovenda de la xarxa de transport; la resta, unes 30.000, s’han realitzat a través de les aplicacions, que, recordem, ofereixen l’opció de recarregar la targeta física gràcies al sistema NFC.

El títol més emprat durant aquestes setmanes de proves ha estat la T-usual de cinc dies, que es podia adquirir a 3,30 euros, i ha estat la tria de més del 80% de les persones usuàries. La T-jove de cinc dies, per la seva banda, que només podia ser adquirida per persones menors de 25 anys, ha sumat un 16% de l’ús.

Es recomana a les persones usuàries de transport públic que respectin estrictament les mesures de protecció sanitària establertes, especialment l'ús de mascareta durant tota l'estada a instal·lacions i vehicles de transport públic, la prohibició de menjar o beure als vehicles, la distribució en tot l'espai disponible i el seguiment de les indicacions que faci el personal dels operadors.