logo amtu

JornadesAMTU 002 Bus Granollers 150B MobiliCAT 003 Validaci targeta 150C Icona Cdibuix ok4 Mdul Premsa 150C

12 maig de 2021

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat, per un import de 18 MEUR, les obres per a construir un tercer carril a la calçada en sentit nord de la C-17 en el tram entre Granollers i Parets del Vallès. Es preveu que els treballs comencin “en els pròxims mesos”, ha anunciat el conseller Damià Calvet, des de les Franqueses, i tinguin un termini d’execució de 12 mesos. Aquesta obra s’afegeix al conjunt d’actuacions, amb una inversió de més de 45 MEUR, per a millorar la capacitat, la funcionalitat i l’accessibilitat de la C-17 que té en marxa la Generalitat, entre les quals hi ha la formació del tercer carril en sentit nord, en execució. BIG 002273414051221 02

És una obra que permetrà “millorar la mobilitat d’una carretera que té uns índexs altíssims de trànsit i que necessitava d’aquesta actuació amb visió global que hem anat executant per fases”, ha remarcat el conseller. Aquesta actuació “acabarà de configurar una C-17 més robusta, en benefici de la ciutadania i de l’activitat econòmica del Vallès Oriental”, atès que “les infraestructures formen part d’aquesta reactivació econòmica”, ha posat de relleu Calvet. Abans de l’inici dels treballs, es formalitzarà l’adjudicació i la contractació de l’obra.

Nou carril i reordenació d’accessos

Actualment, existeix un tercer carril a la carretera C-17 des de l’enllaç amb la C-33 fins a l’enllaç amb la C-35. L’obra que ara s’adjudica consisteix en el perllongament d’aquest carril i la reordenació d’accessos des de l’enllaç de la C-35 fins a l’enllaç amb la C-155. El projecte abasta una longitud de prop de 4 quilòmetres i comprèn els municipis de Parets del Vallès, Lliçà de Vall i Granollers.

Per a limitar els accessos directes i així millorar la seguretat i la canalització del trànsit, es projecta la remodelació dels dos enllaços existents de la C-155 (de Sabadell a Lliçà de Vall) i de la C-35 i la formació d’una sortida directa des del tronc. Es reorganitzen els accessos al polígon industrial Can Volart i al Circuit de Montmeló mitjançant una nova rotonda a la C-35. Els accessos directes s’anul·laran i es vehicularan a través dels enllaços i de la sortida esmentats.

D’altra banda, per absorbir el trànsit que es generarà en els pròxims anys a les zones industrials de Parets del Vallès, es remodelarà l’actual enllaç entre la C-35 i la C-17 de manera que millori la seva funcionalitat.

Trànsit i característiques de la C-17

L’autovia C-17 entre Parets del Vallès i Lliçà d’Amunt és un tram urbà i periurbà que compta amb un bon nombre d’accessos i incorporacions i registra una intensitat molt elevada de trànsit. Cal tenir en compte també que connecta en sentit Girona amb l’AP-7 i en sentit Barcelona amb la C-33 i amb l’AP-7 (B-30). Aquesta última connexió es produeix en el quilòmetre 13 de la C-17, en un tram de 2 carrils per sentit de molt difícil ampliació.

Aquest combinació de factors condiciona el nivell de servei de la infraestructura, que registra congestions de trànsit, en especial en les hores punta, alhora que presenta alguns problemes d’accessibilitat. Diàriament circulen pel tram de la C-17 comprès entre les autopistes AP-7 i C-33 i la carretera BV-1432 (de Lliçà d’Amunt a Granollers) prop de 90.000 vehicles, i s’estima que en els propers deu anys, amb importants creixements urbanístics previstos, augmentin fins als 100.000 vehicles diaris.

En aquest sentit, hi ha tres zones amb nivells d’intensitats diferenciades, la primera entre l’enllaç de la C-17 amb l’AP-7 al sud de Parets i l’enllaç de la C-17 amb les autopistes AP-7 i C-33, el segon, entre aquest i la Ronda sud de Granollers i el tercer tram entre Granollers i Lliçà d’Amunt. Així, les actuacions previstes pel Departament s’adapten a cada tram i estan encaminades a millorar els estàndards de seguretat i de funcionalitat de la via, així com a reordenar i millorar accessos i enllaços.