logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU CONCURS-001 SalaPREMSA AMTU 003

Granollers, 6 de març del 2018

  • L’any passat es van posar en servei 6 noves línies que es van afegir a les 30 que ja estaven en funcionament
  • L’increment mitjà de viatgers en aquests 36 corredors l’any 2017 ha estat del 9,6%

Captura

La xarxa de busos d’altes prestacions exprés.cat que desplega el Departament de Territori i Sostenibilitat ha transportat l’any 2017 16,18 milions de viatgers, el que suposa un 58% més que l’any 2016, quan el nombre d’usuaris va ser de 10,26 milions. Aquest increment s’explica tant per l’augment de la demanda com per la posada en servei de noves línies. Concretament, l’any passat en van entrar en funcionament 6, repartides per tot el territori, que s’afegien a les 30 que ja donen servei des de l’any 2012. L’increment mitjà de viatgers en aquests 36  corredors l’any 2017 ha estat del 9,6%.

A banda de l’increment de l’oferta, la incorporació dels serveis a la xarxa exprés.cat comporta un seguit d’avantatges per als usuaris, com ara millores en la informació, comoditat i capacitat dels serveis. Aquest any, a més de la posada en servei de noves línies exprés, s’han establert nous itineraris a les línies e2 Barcelona-Terrassa i e15 Barcelona-Vilanova i la Geltrú per tal de millorar la comunicació amb la zona universitària de l’avinguda Diagonal a Barcelona.

 

LÍNIES DE BARCELONA

  • e1 Barcelona – Sabadell (inici novembre 2012)
    Durant el 2017 ha transportat 172.185 viatgers, el que representa un increment del 10% respecte el 2016. Si comparem des del primer any de la línia, l’augment és del 76%.
  • e2 Barcelona – Terrassa (inici novembre 2012)
    Durant el 2017 ha transportat 88.928 viatgers. Representa un increment del 5% respecte el 2016 i un increment del 70% respecte el primer any d’aquesta línia.
  • e3 Barcelona – Cerdanyola – UAB (inici novembre 2012)
    Durant el 2017 la línia ha transportat 838.774 viatgers, el que significa un increment de l’1% respecte el 2016. Aquest augment és del 28% si el comparem amb el 2011, l’any anterior a convertir aquesta línia en exprés.
  • e4 Barcelona – Ripollet (inici novembre 2012)
    Durant el 2017 ha transportat 728.534 viatgers. Representa un increment del 4% respecte el 2016. Aquest augment és del 40% si el comparem amb el 2011, l’any anterior a convertir aquesta línia en exprés. 
  • e5 Barcelona – Igualada (inici juny 2013)
    Durant el 2017 tot el corredor Barcelona-Igualada ha transportat 872.180 viatgers, el que suposa un manteniment de la demanda respecte a l’exercici anterior- En aquest corredor la principal millora per a l’usuari, a part de les freqüències, ha estat que els nous serveis de bus exprés han permès augmentar la capacitat en les hores punta i garantir una major comoditat en la utilització del servei.
  • e6 Barcelona – Vilafranca (inici març 2014)
    Durant el 2017 ha transportat 267.904 viatgers. Aquesta xifra representa un manteniment del número d’usuaris respecte a l’exercici del 2016 i un increment del 3% respecte del primer any d’aquesta línia.
  • e7 Barcelona – la Vall del Tenes (inici setembre 2013)
    Durant el 2017, en tot el corredor han viatjat 910.656 usuaris. Això representa un increment del 3% respecte el 2016. Aquest augment és del 20% si el comparem amb el 2012, l’any anterior a convertir aquesta línia en exprés
  • e8 Barcelona – Corbera (inici juny 2014)
    Durant el 2017 tot el corredor ha transportat 775.098 viatgers. Això representa un increment del 7,7% respecte el 2016. A la vegada, suposa un increment del 17,6% respecte del corredor abans d’inaugurar la línia exprés.
  • e9 Barcelona – Caldes de Montbui (inici agost 2014)
    Durant el 2017 s’han transportat 1.918.008 usuaris a tot el corredor Barcelona – Caldes de Montbui. Això representa un increment del 5% respecte el 2016. Aquest augment és del 12% si el comparem amb l’any anterior a convertir aquesta línia en exprés. 
  • e10 Barcelona – Sentmenat (inici setembre 2014)
    Durant el 2017 s’han transportat 501.018 usuaris en tot el corredor Barcelona – Sentmenat. Això representa un increment del 7% respecte el 2016. Aquest augment és del 20% si el comparem amb l’any anterior a convertir aquesta línia en exprés. 
  • e11 Barcelona – Mataró (inici gener 2015)
    Durant el 2017, aquesta línia exprés ha transportat 1.596.301 viatgers. Representa un increment del 5% respecte l’any 2016. Aquest augment és del 22% si el comparem amb l’any anterior a convertir aquesta línia en exprés. 
  • e12 Barcelona – Vic (inici agost 2015)
    Durant el 2017, aquesta línia exprés ha transportat 541.090 viatgers. Representa un increment del 10% respecte de l’any 2016 i del 31% respecte l’any anterior a convertir aquesta línia en exprés. 
  • e13 Mataró – Granollers – Sabadell (inici setembre 2015)
    Durant el 2017, aquest corredor ha transportat 677.085 viatgers. Això representa un increment del 18% respecte de l’any 2016 i del 20% respecte l’any anterior a la transformació d’aquesta línia en exprés. 
  • e14, e15 i e16 Barcelona – Garraf (inici octubre 2015)
    Durant el 2017, aquest corredor ha transportat 1.949.614 viatgers. Representa un increment del 13% respecte de l’any 2016. Això també representa un increment del 52% respecte l’any anterior a convertir les línies en exprés.
  • e17 Barcelona - Vallirana (inici maig 2016)
    Durant el 2017 tot el corredor ha transportat 1.082.565 viatgers. Això representa un increment del 6% respecte del 2016. 
  • e18 Barcelona – Sant Sadurní d’Anoia (inici setembre 2016)
    Durant el 2017 tota la línia ha transportat 196.170 viatgers. Això representa un increment del corredor del 10% respecte del 2016. 
  • e19 Barcelona - Alella (inici novembre 2016)
    Durant el 2017 tot el corredor ha transportat 176.193 viatgers. Això representa un increment del 43% respecte del 2016. 
  • e20 Barcelona – Sant Vicenç dels Horts (inici setembre 2017)
    Durant els 4 mesos de funcionament d’aquesta línia, en tot el corredor s’han transportat 228.532 viatgers. Això representa un increment del 5% respecte el mateix període del 2016. 
  • e21 Barcelona – Mollet del Vallès (inici setembre 2017)
    Durant els 4 mesos de funcionament d’aquesta línia, en tot el corredor s’han transportat 475.574 viatgers. Això representa un increment del 3% respecte el mateix període del 2016. 

El bon funcionament a nivell de captació de demanda de la xarxa de bus exprés ha contribuït de forma molt significativa a què en el 2017, a l’àmbit de l’ATM de Barcelona, els serveis de transport públic interurbà competència de la Generalitat de Catalunya hagin assolit el seu màxim històric de viatgers al situar-se en un total de 35,7 milions de viatgers i hagin esdevingut alhora el mode de transport públic amb el major creixement respecte el 2016 en aquest àmbit, un 5,6 %.

LÍNIES DE GIRONA 

  • e1 Olot – Girona (inici juliol 2014)
    Durant el 2017 s’han transportat 105.594 viatgers en tot el corredor Olot – Girona. Això representa un increment del 8% respecte el 2016. Això també representa un increment del 46% respecte de l’any anterior a convertir la línia en exprés.

  • e2 Girona – Torroella de Montgrí – l’Estartit (inici juliol 2016) 
    Durant el 2017 s’han transportat 120.915 viatgers en tot el corredor Girona – Torroella de Montgrí – l’Estartit. Això representa un increment del 10% respecte el 2016. 

  • e3 Girona – Palamós – Palafrugell (inici juliol 2016)
    Durant el 2017 s’han transportat 582.997 viatgers en tot el corredor Girona – Palamós - Palafrugell. Això representa un increment de l’11% respecte el 2016.

  • e4 Girona – Vidreres – Lloret de Mar (inici febrer 2017)
    Durant els 11 mesos de funcionament s’han transportat 224.718 viatgers en tot el corredor Girona – Vidreres – Lloret de Mar. Això representa un increment del 10% respecte del mateix període del 2016.

  • e5 Girona – Santa Coloma de Farners – Sant Hilari Sacalm – Arbúcies (inici setembre 2017)
    Durant els 4 mesos de funcionament s’han transportat 51.923 viatgers en tot el corredor Girona – Santa Coloma de Farners – Sant Hilari Sacalm – Arbúcies. Això representa un increment del 14% respecte del mateix període del 2016.

 LÍNIES DE LLEIDA

  • e1 Lleida – Cervera (inici desembre 2014)
    Durant el 2017 s’han transportat 219.161 viatgers en tot el corredor Lleida – Cervera. Això representa un increment del 4% respecte del 2016. Aquest augment és del 13% si el comparem amb l’any anterior a convertir aquesta línia en exprés.
  • e2 Lleida – Alfarràs (inici desembre 2015)
    Durant el 2017 s’han transportat 292.424 viatgers en tot el corredor Lleida – Alfarràs. Això representa un increment del 5% respecte del 2016. Aquest augment és del 16% respecte de l’any anterior a convertir aquesta línia en exprés.
  • e3 Lleida – Alcarràs (inici octubre 2017)
    Durant els 3 mesos de funcionament d’aquesta línia s’han transportat 34.349 viatgers en tot el corredor Lleida – Alcarràs. Això representa un increment del 19% respecte del mateix període del 2016.

LÍNIES DE TARRAGONA

  • e1 Tarragona – el Vendrell (inici març 2014)
    Durant el 2017 s’han transportat 553.185 viatgers en tot el corredor Tarragona – El Vendrell. Això representa un increment del 6% respecte el 2016. També representa un increment del 9% respecte de l’any anterior a posar en funcionament la línia exprés.
  • e2 Tarragona – Valls (inici abril 2014)
    Durant el 2017 s’han transportat 99.263 viatgers en tot el corredor Tarragona – Valls. Això representa un increment de l’1% respecte el 2016. També representa un increment del 26% respecte de l’any any anterior a posar en funcionament la línia exprés.
  • e3 Tortosa – Alcanar (inici octubre 2014)
    Durant el 2017 s’han transportat 316.414 usuaris en tot el corredor Tortosa – Alcanar. Això representa un increment del 43% respecte l’any anterior a la posada en funcionament del bus exprés.
  • e4 Reus – Tarragona (inici setembre 2015)
    Durant el 2017 s’han transportat 883.285 viatgers en tot el corredor Reus – Tarragona. Això representa un increment de l’11% respecte del 2016. També representa un increment del 19% respecte del mateix corredor al llarg de l’any anterior a posar en funcionament la línia exprés.
  • e5 Reus – Salou (inici juliol 2016)
    Durant el 2017 s’han transportat 514.363 viatgers en tot el corredor Reus – Salou. Això representa un increment del 7% respecte del 2016.
  • e6 Tarragona – Vila-seca – Salou (inici setembre 2016)
    Durant el 2017 s’han transportat 294.290 viatgers en tot el corredor Tarragona – Vila-seca – Salou. Això representa un increment del 34% respecte del 2016.
  • e7 Tarragona – Cambrils (inici gener 2017) 
    Durant el 2017 s’han transportat 195.565 viatgers en tot el corredor Tarragona – Cambrils. Això representa un increment del 35% respecte del 2016.