logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU CONCURS-001 SalaPREMSA AMTU 003

La nova carretera permet connectar l’N-240 i la C-37 sense passar per l’interior del nucli urbà

2 de novembre de 2016

Aquest dimecres ha entrat en servei la variant de Valls (Alt Camp), una infraestructura que millora les connexions i la seguretat viàries en la demarcació de Tarragona. La nova carretera uneix l’N-240 i la C-37 i permet evitar el trànsit de pas per l’interior de Valls.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, acompanyat de l'alcalde de Valls, Albert Batet, ha estat l'encarregat de posar en funcionament la nova variant.

Durant la inauguració, el conseller Rull ha explicat que “alliberem una part important de la trama urbana de Valls del trànsit pesant”, fet que millora tant la seguretat com “la qualitat ambiental”.  Inauguració variant Valls web

Malgrat tenir una distància de només 800 metres, és una via molt esperada ja que els vehicles podran anar de la N-240 a la C-37, o viceversa, sense haver de passar per dins del nucli urbà de Valls. Si bé aquesta connexió ja feia temps que es reclamava, l'obertura de l'A-27, l'autovia de Tarragona a Valls finançada per Foment, que també discorre pel sud-oest del terme, va posar encara més en evidència la necessitat d'executar-la. La carretera es va començar a construir no fa ni un any —de fet, s'ha acabat una mica abans de temps—, amb una inversió de 2,6 milions d'euros. “Amb una inversió relativament modesta, aconseguim un impacte molt important en el territori”, ha emfasitzat Rull. 

La nova variant se situa al sud-oest del nucli de Valls i té una longitud de 800 metres. Està formada per dos carrils de circulació de 3,5 metres d’amplada i dos vorals d’1 metre i té amb una franja central zebrada de separació dels dos sentits, d’1 metre d’amplada.

Les obres han inclòs la construcció d’un pont sobre el torrent del Puig de 85 metres de longitud, format per dos trams de 42,5 metres, amb una pila central circular de 9,6 metres d’alçada. D’altra banda, s’ha aprofitat un pas inferior, format per un calaix de 7 metres d’amplada per donar continuïtat a un camí. Addicionalment, s’ha condicionat un tram d’uns 200 metres de la carretera C-37 i s’hi ha construït una rotonda de 48 metres de diàmetre exterior. A partir d’aquesta connexió amb la C-37, els vehicles poden accedir cap a l’autovia A-27.

Precisament, el conseller ha posat de relleu l’impuls que suposarà aquesta variant “per a l’activitat econòmica entorn de l’eix potent de l’A-27, que comunica Ponent amb el Port de Tarragona”. “És un punt neuràlgic en la xarxa viària i necessitem permeabilitzar-la molt”, ha assegurat Rull, que ha reivindicat la inversió com “una actuació d’equilibri territorial i de connexió interna del país”.

Cal remarcar també en l’execució de les obres la pavimentació de camins, així com els treballs de drenatge (cunetes, baixants i col·lectors), senyalització de codi i d’orientació i instal·lacions d’enllumenat. Les obres s’han complementat amb mesures d’integració ambiental com l’estesa de terra vegetal i la hidrosembra.