logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU CONCURS-001 SalaPREMSA AMTU 003

10 d'octubre de 2016

L’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú ha acordat una nova solució davant l’últim revers del TSJC en el litigi de les línies de bus urbà L3 i L4. Des del passat 1 d'octubre, aquestes línies han quedat suprimides i s'han substituït amb una ampliació del recorregut del servei interurbà que uneix Vilanova amb Sitges i Vilafranca del Penedès. Aquest servei no és municipal sinó autonòmic, ja que l'ofereix la Generalitat amb el servei de bus interurbà de la línia Vilanova-Sitges. Aquest fet ha implicat una modificació del recorregut i també noves ubicacions de les parades.

La mesura arriba després que el TSJC hagi tombat l’acord entre l’Ajuntament i Autocars Plana, que havia denunciat el consistori considerant que el recorregut de l’L3 i L4 es solapava amb les línies interurbanes que gestiona la companyia. Tot i la denúncia, les dues parts havien arribat a una entesa amb la qual Plana passava a gestionar l’L3 i L4. Els tribunals, però, no ho van acceptar i han obligat l’Ajuntament a suprimir del tot les línies.   VNGBUS 2016tweet

L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, la Generalitat de Catalunya i les empreses TCC i Plana, han acordat una solució provisional que, segons ha explicat el regidor de Mobilitat, Joan Giribet, "ha estat fruit d'un treball intens i de la voluntat expressa de totes les parts d'arribar a una solució que permetés continuar donant servei de transport públic a la ciutat". El regidor Giribet ha explicat en compareixença davant els mitjans de comunicació que la solució provisional posada en pràctica contempla "l'ampliació del recorregut de l'autobús interurbà mantenint un servei que comunica la ciutadania amb tots els equipaments públics i privats necessaris". Joan Giribet ha afirmat que el servei interurbà" no és la línia L3 i L4 sinó que "és un servei diferent" que dóna compliment a la sentència del TSJC on s'instava a eliminar aquestes línies, així doncs, "no pot ser el mateix servei és una solució alternativa i provisional".

L'acord de fer efectiu un servei de transport públic alternatiu a les línies L3 i L4 comporta algunes millores com per exemple l'augment de la freqüència de pas del bus que serà cada 20 minuts en lloc de cada 30. Així mateix, es disposarà del servei també els dissabtes amb freqüència cada 30 minuts i els diumenges cada hora. Amb el mateix bus els usuaris podran desplaçar-se fins a l'Hospital de Sant Camil.

Aquesta integració no tindrà afectació en el preu del bitllet de bus. La ubicació de les parades ha variat, i per això s'han fet treballs per senyalitzar adequadament les antigues i les noves parades. Durant uns dies, el servei ha estat gratuït perquè els usuaris i usuàries provessin el nou traçat.