logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU CONCURS-001 SalaPREMSA AMTU 003

Des del passat mes d'agost, hi ha sis noves expedicions d'anada i sis de tornada els dissabtes, diumenges i festius

 5 de setembre de 2016

Des del passat mes d’agost, el servei de la línia de bus exprés que comunica els municipis de la Vall del Tenes amb Barcelona ofereix millores en el seu servei. La millora consisteix en sis noves expedicions d'anada i sis de tornada els dissabtes, diumenges i festius durant tot l’any. Fins ara, el servei exprés era únicament de dilluns a divendres feiners, excepte agost.

El director general de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa, ha presentat les millores, juntament amb el president de la Mancomunitat Intermunicipal de la Vall del Tenes i alcalde de Bigues i Riells (Vallès Oriental), Joan Galiano, i la resta de representants dels ajuntaments de la línia. L’e7 està en servei des del setembre de 2013 i connecta els municipis vallesans de Parets del Vallès, Lliçà de Vall, Lliçà d’Amunt, Santa Eulàlia de Ronçana i Bigues i Riells amb Barcelona.

Vehicles totalment accessibles

Per a Padrosa, “la acollida positiva del servei exprés ha posat de manifest la necessitat de millorar l’oferta perquè es prestin també expedicions de la línia exprés l’agost i els caps de setmana, on ara només es disposava de servei convencional”. Padrosa ha destacat que aquesta línia no ha parat de guanyar usuaris des que va entrar en funcionament. “Al final, l’important és que l’usuari tingui un servei que li permeti desplaçar-se de forma còmoda, econòmica i fiable”, ha valorat el director general.

El servei de la línia exprés.cat de la Vall del Tenes el presta l’empresa Sagalés, amb vehicles 100% accessibles, Wi-Fi i premsa gratuïta.

Augment del 13% d’usuaris a tot el corredor

El bus exprés entre Barcelona i la Vall del Tenes es va posar en servei el setembre del 2013 amb un total de 25 expedicions diàries, 12 en sentit la Vall del Tenes, i 13 en sentit Barcelona, de dilluns a divendres feiners, excepte agost. Aquest servei ràpid va permetre augmentar les freqüències, especialment a les hores punta, i guanyar velocitat comercial.

El primer any de servei, l’augment de viatgers a tot el corredor Barcelona – la Vall del Tenes (sumant serveis exprés i servei convencional) va ser del 4%. Es va passar de 761.666 usuaris (setembre de 2012 a agost de 2013) a 795.028 (setembre de 2013 a agost de 2014). El nombre de passatgers d’aquest corredor no ha parat de créixer i en els darrers 12 mesos (de juny 2015 a maig de 2016) el nombre de viatgers ha estat de 864.005, un augment de més del 13% respecte als usuaris que tenia abans d’incorporar els serveis exprés.

Valoració del servei amb un 7,9

Pel que fa concretament a la línia d’altes prestacions, durant el primer any de funcionament va tenir un augment del 59% i va passar de 83.262 viatgers a 132.221. Els últims 12 mesos el nombre de viatgers ha arribat fins als 162.203, el que significa un augment del 95% respecte als usuaris de la línia abans de ser exprés.

L’establiment de la línia exprés de la Vall del Tenes ha estat fruit del treball conjunt entre el Departament de Territori i Sostenibilitat i els ajuntaments de la Mancomunitat de la Vall del Tenes. A més de l’increment del nombre d’expedicions i la freqüència dels serveis també ha implicat un seguit de millores pel que fa al condicionament de les parades, el recorregut i la possibilitat de realitzar prioritzacions semafòriques en vuit encreuaments, que han permès guanyar en velocitat comercial i en les prestacions que reben els usuaris. El resultat de totes aquestes actuacions és que els viatgers valoren amb un 7,9 sobre 10 la qualitat del servei. Tal i com ha dit Padrosa, “el servei està ratllant l’excel·lència”.

Adjunts:
AdjuntDescripcióMida (Kb)CreatDarrera modificació
Descarregar aquest arxiu (e7_HORARIS.pdf)Horaris e7Horaris e7155 kB05-09-2016 11:4905-09-2016 11:49