logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU CONCURS-001 SalaPREMSA AMTU 003

20 de juliol de 2016

L'Ajuntament de Lloret de Mar ha aprovat, en el ple municipal celebrat dilluns, 18 de juliol, el plec de condicions del concurs per adjudicar el servei de transport urbà.

A grans trets, el nou servei de transport urbà de viatgers passarà de quatre a tres línies, però tindrà més parades i inclourà el servei “a demanda”, sobretot pensat per als usuaris de les urbanitzacions. El regidor responsable de Mobilitat, Antonio Lorente (PSC), va recordar que es parteix d'una concessió que es va donar a l'empresa Transports Pujol el 1965. Des de llavors hi ha hagut una pròrroga (del 2006 al 2015), contra la qual va recórrer el portaveu del Millor i empresari de transport Marc Fuertes, a qui el jutjat va donar la raó, anul·lant la pròrroga. “És evident que Lloret ha canviat físicament, hem crescut i això requereix un contracte adaptat a les necessitats de Lloret”, va dir Lorente, que va recordar que el nou plec de condicions inclou la millora d'itineraris i de connexió entre barris i de les freqüències de pas, la millora d'accessibilitat i la informació a l'usuari introduint tecnologia digital, a banda de la introducció del concepte de transport a demanda.

Segons el nou contracte, el dèficit màxim que pot tenir el servei –del qual es faria càrrec l'Ajuntament– és de 250.000 euros, tot i que en les ofertes s'ha d'anar a la baixa i, per tant, el dèficit pot ser inferior. El regidor no adscrit, Enric Martínez, va recordar que amb el tràmit es dóna compliment a una sentència, i que, per nombre d'habitants, Lloret no està obligat a donar el servei de transport urbà, malgrat que tots els grups el consideren necessari. També va recordar que hi ha un servei de bus turístic a Blanes i Tossa, que és interurbà, i que aprofita les parades del transport urbà de Lloret. Com que fins ara el concessionari dels dos serveis (bus turístic i transport urbà) era el mateix, no hi havia conflicte, va dir, però en el moment que puguin ser empreses diferents, sí que n'hi pot haver. També va confiar que els problemes de transport a les urbanitzacions millorin amb el nou servei a demanda. Xavier Rodríguez (ICV-EUiA) va considerar que els horaris no estan adaptats a les necessitats dels usuaris potencials, i va considerar que el nou servei de transport a demanda “discrimina” perquè només el poden utilitzar els que estan censats a Lloret. Marc Fuertes (Millor) Va recordar els antecedents “il·legals” de l'antic contracte i, en general, va elogiar el nou plec de condicions.