logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU CONCURS-001 SalaPREMSA AMTU 003

El nou tram de ferrocarril té una longitud de 4 quilòmetres des de l’estació de Terrassa Rambla fins al nord de la ciutat i inclou tres noves estacions. L’obra permet configurar una línia de metro que uneix punts estratègics de la ciutat i zones de desenvolupament, millorar la connexió amb el Vallès i l’àrea metropolitana de Barcelona i potenciar la intermodalitat amb Rodalies.

Les obres han comportat una inversió de 401 MEUR, han generat entre 200 i 800 llocs de treball directes en funció del moment i es calcula que crearà en cinc anys més de 1.200 llocs de treball indirectes Avui ha entrat en servei el perllongament de la línia d’FGC a Terrassa. El nou tram de ferrocarril té una longitud de 4 quilòmetres i discorre des de l’estació de Terrassa Rambla, on finalitzava la línia ara, fins al barri de Can Roca, al nord de la ciutat. Amb el perllongament, entren en funcionament tres noves estacions: Vallparadís Universitat, Terrassa Estació del Nord i Terrassa Nacions Unides.

Aquesta actuació ha comptat amb una inversió de 401 MEUR i significa una millora notable en la mobilitat en transport públic a Terrassa i el seu entorn i en la seva connexió amb Barcelona i l’àrea metropolitana:

- Millora del transport urbà, ja que esdevé una línia de metro per a la ciutat que uneix i apropa punts estratègics i també llocs d’interès cultural i turístic: el centre històric, la Universitat Politècnica de Catalunya, l’Hospital Mútua de Terrassa, el parc de Vallparadís, el conjunt monumental de Sant Pere, el Castell-Cartoixa, la Casa Baumann, el Museu Tèxtil o l’Hospital de Sant Llàtzer. També permet millorar l’accés en transport públic a zones en desenvolupament de la ciutat.

- Millora del transport amb el Vallès i amb Barcelona, tant amb FGC com amb Rodalies de Catalunya.

- Millora de la intermodalitat ferroviària amb el transbordament amb Rodalies (línies R4 i R12) a l’estació Terrassa Estació del Nord.

- Millora de la intermodalitat amb l’autobús. A més, aquesta infraestructura tindrà efectes positius sobre el medi ambient, atès que permetrà millorar la cobertura territorial del transport públic, reduir els temps de recorregut respecte d’altres mitjans de transport, així com descongestionar la xarxa viària en aquest corredor.

 

Inauguració FGC a TerrassaEl president de la Generalitat, Artur Mas, ha subratllat, en l’acte d’inauguració del perllongament de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Terrassa, que, “quan hi ha pocs recursos públics, aquests s’han de concentrar allà on hi ha més gent i més activitat econòmica”.

El cap de l’Executiu ha lamentat que en els darrers anys l’Estat espanyol hagi destinat “milers de milions d’euros a l’AVE en llocs on un es pregunta si hi ha un mínim de demanda per cobrir les necessitats”, mentre que “les infraestructures són molt més justes en llocs que estan saturats de gent i activitat”.

El govern central haurà invertit al sistema de rodalies de Catalunya la meitat dels 800 milions d’euros que ha invertit el Govern de la Generalitat a Terrassa i Sabadell”, ha destacat Mas, que ha qualificat de “desproporció total” aquestes xifres i ha posat en dubte els criteris d’eficiència i de bon ús dels recursos públics que s’han seguit.

Per aquest motiu, ha desitjat que, “davant de tantes inversions amb dubtosa eficiència, a partir d’ara les inversions es concentrin on hi ha necessitat de gent i d’activitat econòmica”, perquè “del bon funcionament dels pulmons d’activitat econòmica després se’n beneficia tothom”.

En aquest sentit, el president s’ha felicitat de la posada en servei del perllongament de la línia d'FGC a Terrassa, i ha assegurat que infraestructures com aquesta demostren que “quan tenim capacitat de decisió i instruments a la mà, som un país capaç de fer les coses molt bé”.

El fet de “poder fer polítiques pròpies”, ha subratllat, “acaba revertint en una vida millor per a la gent de Catalunya”, que s’acaba traduint en molts camps: “Quan Catalunya ha tingut una certa capacitat de decisió, hem aconseguit fer un dels millors sistemes sanitaris de tot Europa i el millor sistema universitari de tot l’Estat espanyol; hem pogut desplegar una policia pròpia i hem arribat a un índex d’eficiència d’aquest cos molt notable; hem pogut desenvolupar una companyia pròpia de transport públic, els FGC, i l’hem convertit en una de les millors companyies de transport públic de tota la UE”.

 

Informacions extretes del portal: President.cat i del Departament de Territori i Sostenibilitat