logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU CONCURS-001 SalaPREMSA AMTU 003

És la primera fase del desplegament d’aquest abonament a les comarques gironines ja que al juliol es posarà en servei a la Costa Brava nord i centre i al setembre al corredor Figueres-Girona-Barcelona.

Aquest dilluns, 1 de juny, entra el servei la nova targeta multiviatge T-10/120 entre les comarques de la Garrotxa, el Pla de l’Estany i la Selva amb Barcelona que permetrà viatjar amb descomptes d’entre el 34% i el 62% respecte el preu del bitllet actual, segons la ruta. Es tracta de la primera fase del desplegament d’aquest abonament a les comarques gironines. Al juliol està previst als municipis de la Costa Brava nord i centre, coincidint amb la temporada alta de l’estiu, i ja al setembre, amb l’inici del curs escolar, al corredor Figueres-Girona-Barcelona.

Les línies beneficiades per la nova T-10/120 en aquestes tres comarques són les següents:

- Garrotxa- Barcelona per Bracons

Recorregut: Olot, Les Preses i Sant Esteve d’en Bas

Preu actual: 8 a 13 euros

Preu T-10/120: 7 euros

- Garrotxa-Barcelona per Pla de l’Estany

Recorregut: Olot, Sant Joan les Fonts, Montagut, Sant Jaume de Llierca, Argelaguer, Besalú, Serinyà, Banyoles, Porqueres i Cornellà de Terri

Preu actual: 8 a 14 euros Preu

T-10/120: 7 euros

- Garrotxa-Barcelona per la Selva

Recorregut: Olot, les Preses, Sant Esteve d’en Bas, Sant Feliu de Pallerols, Les Planes, Amer, la Cellera, Anglès, Brunyola, Santa Coloma, Riudarenes, Sils

Preu actual: 7 a 14 euros

Preu T-10/120: 6 euros

- Selva interior-Barcelona

Recorregut: Sant Hilari Sacalm, Arbúcies, Breda, Riells i Viabrea

Preu actual: 10 a 16 euros

Preu T-10/120: 6 euros

 

La targeta inclou l’import de 10 viatges amb una validesa de 120 dies i es pot comprar o recarregar a bord dels propis autocars o a les taquilles de TEISA (Olot, Banyoles o Barcelona).

La T-10/120 és multipersonal i, per tant, la poden utilitzar els membres d’una mateixa família o un grup d’usuaris per fer els seus desplaçaments de forma conjunta. Aquest títol de transport utilitza la tecnologia de validació sense contacte i es pot recarregar a bord dels propis autobusos. L’actuació, que és un pas previ al desplegament del sistema tarifari integrat, neix amb l’objectiu de millorar la competitivitat del transport públic, i dotar els viatgers d’una xarxa eficient a preus atractius que contribueixi a estendre’n l’ús.

 

El desplegament de la T-10/120 al territori

La targeta T-10/120 està estesa a tot el Pirineu lleidatà, així com a bona part de les comarques centrals i en els trajectes interns de les quatre comarques de les Terres de l’Ebre (Baix Ebre, Ribera d’Ebre, Montsià i Terra Alta). Ja està implantada en els itineraris entre Barcelona i el Berguedà (des del 1 de gener 2015 s’ha integrat amb l’ATM de Barcelona), l’Alt Urgell, el Solsonès, la Cerdanya, Val d’Aran, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà i l’Alta Ribagorça. També entre el Lleida-la Val d’Aran, Lleida-Alt Urgell i Lleida-Alta Ribagorça. Ara s’estendrà a les comarques gironines i l’objectiu abans d’acabar l’any és que estigui implantada en les principals comunicacions de les comarques que encara no tenen l’abonament.

Allà on ja està implantada està tenint molta acceptació i la demanda dels corredors està creixent. Durant l’any 2014, en els serveis d’autobús on funciona la T-10/120 s’han realitzat gairebé 370.000 viatges. D’aquests, una mitjana del 41% s’han efectuat amb la targeta T-10/120. En alguns corredors com el Barcelona-Alt Urgell o Barcelona-Alta Ribagorça, l’ús de la T-10/120 ha arribat fins al 69% i 48% dels viatges, respectivament. A més, des de la posada en servei de les T-10/120 s’ha produït un increment de gairebé 35.000 viatges més. En alguns casos, com les línies que comuniquen Alt Urgell i el Berguedà amb Barcelona s’ha arribat a increments de viatges del 50%.