logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU CONCURS-001 SalaPREMSA AMTU 003

El Ministeri de Foment ha anunciat que invertirà 1.257 milions d'euros a la xarxa de Rodalies en els pròxims tres anys amb l'objectiu d'incrementar el nombre d'usuaris en 22 milions. A més, també han explicat que el mes de juny vinent es posarà en marxa el sistema de Wi-Fi a Getafe-Madrid i a la plaça Catalunya de Barcelona.

Segons ha explicat la ministra de Foment, Ana Pastor, aquest nou pla afectarà tota la xarxa de Rodalies, entre les quals es troba la de València, Sevilla, Bilbao o Saragossa.

Per a la xarxa de Rodalies, que va comptabilitzar l'any passat 405 milions d'usuaris, el 87 % del total, Adif en destinarà una inversió de 1.000 i Renfe, 257 milions -a la xarxa de Barcelona es destinaran 400 milions-. El pla dissenyat per a la xarxa de Rodalies inclourà, entre d'altres actuacions, la supressió de passos a nivell, la modernització de trens, sistemes de pagament més eficaços, la millora de l'atenció al client, una reforma integral dels sistemes, de la senyalètica i de les estacions.

També es busca facilitar informació en temps real amb sistemes incorporats als cotxes, amb aplicacions mòbils, millorar la flexibilitat i disposar de panells clars d'informació.

Per la seva banda, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha reclamat al Ministeri de Foment “menys anuncis i més fets” i ha recordat a la ministra els altres projectes ferroviaris pendents que té amb Catalunya, com la llançadora a l’aeroport del Prat, el projecte de desdoblament de l’R3 o els accessos al Port de Barcelona.

Vila assegura que “estem en la legislatura dels fets, i no dels anuncis, que ja se n’han fet molts” i exigeix a Foment que “passi a l’acció per complir i  executar obres”. El conseller de Territori i Sostenibilitat ha denunciat que el sistema de rodalies ha estat el gran oblidat per l’Estat, “especialment a Catalunya”, i que això ha anat “en benefici d’altres inversions en infraestructures, moltes vegades molt poc raonables i que no tenen correspondència des del punt de vista dels usuaris”.

És per això que Vila, davant del nou anunci de Foment, manté que “només podem reclamar que es deixin els anuncis de banda i es passi a l’acció i que es treballi; que s’engeguin les obres de la llançadora a l’aeroport del Prat, tal com es van dir que es faria; que es licitin els projectes de desdoblament de la R3; i que es facin les obres pactades per remuntar el sistema de rodalies a l’àrea de Barcelona”.

Els trens de la Diada

El conseller de Territori i Sostenibilitat ha lamentat també l’arbitrarietat de la política comercial de Renfe després que hagi transcendit que s’havien aplicat descomptes de grup del 50% en el preu dels bitllets per poder assistir a un acte polític a Tarragona l’11 de setembre de l’any passat. Santi Vila ha volgut recordar que quan era alcalde de Figueres el Govern espanyol el va  denunciar per haver llogat un tren entre Figueres i Barcelona durant la Diada de l’any 2012. “Està clar que hi ha un punt d’arbitrarietat en aquesta política comercial de Renfe que denota un biaix ideològic del directiu que ha pres aquesta decisió”, ha dit Vila. El conseller de Territori i Sostenibilitat ha assegurat “que aquesta actitud retrata una manera de fer que és impròpia d’una societat avançada, moderna, que respecta al ciutadà i que és molt rigorosa amb els diners que són de tots”.