Una nova línia del bus exprés.cat connecta, des d’aquest mes de febrer, Mataró amb Barcelona. El nou servei, que ha posat en marxa el Departament de Territori i Sostenibilitat, oferirà 1.500 places més cada dia, el que suposa un increment del 25% respecte de l’oferta actual.
La implantació es durà a terme en dues fases: la primera, iniciada el 2 de febrer, en què s’incrementaran en 48 el nombre d’expedicions de les actuals línies C1 i C2, i una segona, que es realitzarà abans d’aquest l’estiu, en què se substituiran 5 dels vehicles actuals per altres 5 amb més capacitat.
De moment, les línies C1 Barcelona-Mataró Centre (800.000 viatgers/any) i C2 Barcelona-Mataró Nord (450.000 viatgers/any), que circulen per l’autopista C-32, s’han reconvertit en les noves línies exprés e11.1 i e11.2. Els dos serveis, amb una ocupació mitjana de 36,18 viatgers/expedició, mantenen les mateixes parades però amplien la seva oferta amb un total 48 noves expedicions de dilluns a divendres.
Així, la línia e11.1 (antiga C1) passa de 41 expedicions sentit Barcelona i 36 sentit Mataró a 51+53 expedicions (increment de 10+17 expedicions) de dilluns a divendres, excepte agost. Pel que fa a la línia e11.2 (antiga C2), aquesta passa de 26 expedicions sentit Barcelona i 26 sentit Mataró a 37+36 expedicions, de dilluns a divendres, excepte agost. Això suposa un increment d’11+10 expedicions.
Per poder donar resposta a aquest increment d’oferta, de l’operador Casas del grup MOVENTIS, es posen en circulació 2 nous vehicles de 15 metres.
La xarxa exprés.cat també incorpora altres millores, com la informació als usuaris. S’instal·laran 6 nous panells d’informació en temps real a les principals parades de Mataró, a més d’aprofitar els dos panells que hi ha actualment a la ciutat. Aquesta actuació es durà a terme amb l’Ajuntament de Mataró. L’exprés de Mataró també tindrà premsa gratuïta a bord i el wifi s’anirà implantant progressivament als vehicles durant el primer semestre de 2015. La majoria dels vehicles seran accessibles per a persones amb mobilitat reduïda i estaran integrats sota una mateixa imatge corporativa, exprés.cat, que aporta visibilitat al servei i facilita als usuaris la seva ràpida identificació.
L’e11: Barcelona-Mataró és la setzena línia d’aquestes característiques que s’implanta a Catalunya i l’onzena de la demarcació de Barcelona. El Barcelona-Mataró és un dels corredors amb més demanda de tot Catalunya. Transporta anualment més d’1,25 milions de viatges.