logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU CONCURS-001 SalaPREMSA AMTU 003

La circulació de vehicles pel carril Bus-VAO de la C-58 gairebé s'ha doblat des la seva obertura permanent ara fa un mes. El carril, que es va obrir el 14 de setembre en els dos sentits de la marxa, ha passat d'una mitjana diària de 3.600 cotxes i 208 autocars a 6.500 i 430, respectivament. Segons va afirmar el director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern, en declaracions a l'ACN, aquesta intensitat ja optimitza la infraestructura perquè l'acosta al "límit màxim" per al qual va ser projectada. Així, segons Isern, es demostra la seva eficàcia per potenciar una "mobilitat sostenible" afavorint "el transport públic" i reduint la xifra de conductors que, en solitari, entren o surten de Barcelona amb el seu cotxe.

Aquest carril Bus-VAO té com a finalitat conscienciar els ciutadans de la importància d'avançar cap a una mobilitat sostenible, perquè premia les persones que es posen d'acord per compartir el cotxe o, sobretot, fer ús del transport públic.

Des del 13 de setembre i fins al 8 d'octubre han circulat pel carril Bus-VAO 156.344 cotxes i 10.500 autocars. Aquesta afluència, comparada amb un període equiparable del mes de maig regulat per la limitació anterior, suposa un increment de pràcticament el 100%, ja que els vehicles llavors van ser 86.542 i els autocars, 4.979.

Anteriorment, el carril Bus-VAO de la C-58 abans del 14 de setembre estava obert alternativament només en un sentit. Es podia fer servir per entrar a Barcelona entre les 06.30 i les 22.00 hores, de dilluns a dijous, i entre les 06.30 a les 13.00 hores, els divendres. Per sortir de Barcelona estava operatiu de les 16.00 a les 22.00 hores de sortida. La resta d'hores estava tancat. Els festius i els caps de setmana s'obria només si la mobilitat ho requeria.

El carril bus-VAO –vehicles d'alta ocupació– de la C-58 és un viaducte de 6,8 km entre Ripollet i l'avinguda Meridiana que només poden fer servir autobusos, vehicles turismes o mixtes adaptables amb 2 o més ocupants, vehicles ecològics, motocicletes i vehicles per a persones amb mobilitat reduïda.