logo amtu

JornadesAMTU 002 Bus Granollers 150B MobiliCAT 003 Validaci targeta 150C Icona Cdibuix ok4 Mdul Premsa 150C

A partir de demà 27 de febrer, la línia ja comptarà amb els cinc autobusos previstos que permetran reforçar les hores punta amb més demanda, especialment la franja de primera hora del matí en sentit Barcelona

e5-horarisEl secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, acompanyat de l'alcalde d'Igualada, Marc Castells, ha anunciat aquest migdia que a partir de demà es reforçarà la xarxa de bus exprés que uneix Igualada i Barcelona amb la incorporació de tres nous autobusos, fet que permetrà donar un millor servei a primera hora del matí, la franja amb més demanda. Amb aquestes noves incorporacions finalitza el desplegament de la línia, que ja comptarà amb els cinc vehicles previstos. Així, l'e5, que tenia 12 expedicions d'anada i 8 de tornada, passarà a 28 anades i 23 tornades, el que suposa un increment de 16+15 expedicions.

La principal característica de les línies de la xarxa exprés.cat, que quan s'acabi d'implantar a tot Catalunya estarà formada per 40 línies, és que enllaça de manera ràpida les principals ciutats del país, millorant la freqüència de pas i, en alguns casos, el temps dels trajectes i oferint un conjunt de millores en la informació als usuaris tant als vehicles com a les parades del servei.

La línia exprés d'Igualada va ser la cinquena que va posar en marxa el Departament de Territori i Sostenibilitat. S'ha dut a terme en dues fases. La primera, al juny, amb la posada en circulació dels primers dos vehicles, que van permetre reforçar, sobretot, les hores amb major demanda: des d'Igualada, de 6:30h a 8:30h i de 13:30h a 15:30h; i des de Barcelona, entre les 13:30h i les 21:30h, a més, d'altres aspectes com la informació en temps real, amb els nous pals d'informació dinàmica; el material mòbil; i la senyalització.

A partir de demà, quan comencin a circular els tres vehicles de la segona fase, es preveu resoldre els problemes de capacitat d'aquesta línia en les hora punta, especialment a la franja de primera hora del matí, la qual presenta el grau de concentració més alt a causa de la incorporació obligada als llocs de treball i estudi dels viatgers.

Des de la seva posada en marxa, al juny, la demanda del bus exprés e5 ha tingut una tendència creixent, amb un increment d'usuaris del 36% (42.000 usuaris, sense comptar l'agost, que no hi ha servei). Pel que fa a la demanda global de tot el corredor Barcelona - Igualada (tant serveis exprés com serveis regulars) ha crescut un 5% des de que es va posar en marxa el bus exprés.

Al corredor Igualada-Barcelona, els vehicles permeten mantenir la freqüència actual de 15-30 minuts, tot garantint-la amb el reforç de les expedicions directes de manera que el mateix model està estès a tots els vehicles que fan serveis directes entre les dues poblacions i en ambdues direccions.

 

Informació extreta de la web del Departament de Territori i Sostenibilitat