logo amtu

JornadesAMTU 002 Bus Granollers 150B MobiliCAT 003 Validaci targeta 150C Icona Cdibuix ok4 Mdul Premsa 150C

Els vehicles híbrids permeten reduir de forma considerable les emissions de CO2, la contaminació acústica i el consum de combustible. La prova es farà principalment a la Línia 2 amb un bus de 12 metres que combina el motor de propulsió convencional amb un motor elèctric.

 

ManresaBus, servei urbà de transport de viatgers operat per l'empresa Sagalés, ha iniciat aquest 31 de gener una prova pilot d'una setmana amb un vehicle híbrid que farà principalment el recorregut de la Línia 2. El model de bus que s'utilitza -Man Lyon's City Híbrid - té 12 metres de llargada i formarà part de la flota de vehicles que realitzen els recorreguts urbans.

L'autobús híbrid combina un motor de propulsió convencional amb un motor de propulsió elèctric, d'aquesta manera els punts forts i febles de les dues tecnologies es compensen mútuament. La propulsió híbrida permet augmentar el rendiment del sistema de propulsió, reduir les emissions de CO2 i recuperar l'energia de frenada.

Les característiques d'aquest vehicle i els detalls de la prova pilot han estat presentades pel regidor d'Urbanisme, Paisatge i Mobilitat de l'Ajuntament de Manresa, Ramon Bacardit; i pel director de Manresa Bus, Francisco Ledesma.

Bacardit ha explicat que la voluntat de l'Ajuntament de Manresa "és treballar cada cop més per una ciutat més sostenible, i aquesta prova de vehicles híbrids és una bona ocasió per comprovar els avantatges que aquest bus pot oferir en quan estalvi energètic i reducció de contaminació i soroll". El regidor ha avançat que aquest any "anirem fent altres proves i comprovarem quins són els vehicles més eficients i més sostenibles per al transport públic d'una ciutat com la nostra".

En el mateix sentit, s'ha expressat Francisco Ledesma, el qual ha assegurat que aquest tipus de tecnologia és molt apropiat per al seu ús en transport urbà tant des del punt de vista ecològic com econòmic "ja que permet estalviar fins a un 30% de combustible".

L'Ajuntament de Manresa i l'empresa Manresa Bus, SA (del Grup Sagalés) preveuen que d'acord amb els termes de la concessió del bus urbà, aquest any s'ha de fer la renovació de dos dels vehicles de la flota de busos que fan el servei a Manresa i s'està valorant les diferents tipologies dels nous vehicles.

Amb aquesta prova pilot, es vol avaluar els avantatges del bus híbrid aplicats a la ciutat de Manresa des del punt de vista de l'estalvi de combustible, menys emissions acústiques i de partícules contaminants i la garantia de potència suficient. Durant l'any, es faran proves amb altres vehicles perquè es considera molt necessari poder decidir quin model és el que millor s'adapta a la tipologia i les particularitats topogràfiques dels carrers manresans.

Informació extreta de www.sostenible.cat