logo amtu

JornadesAMTU 002 Bus Granollers 150B MobiliCAT 003 Validaci targeta 150C Icona Cdibuix ok4 Mdul Premsa 150C

A partir de divendres vinent, 17 de gener, hi haurà tres nous serveis semidirectes per sentit que reduiran el temps del viatge entre 10 i 15 minuts, i faran només tres parades intermèdies entre les dues ciutats.

 Els nous trens semidirectes que uniran Manresa i Barcelona començaran a circular d'aquí a una setmana i permetran realitzar el viatge entre aquestes dues ciutats en un temps inferior a una hora, el que suposa una reducció d'entre 10 i 15 minuts respecte els viatges convencionals. En total hi haurà sis noves expedicions semidirectes diàries, tres per sentit, que es realitzaran amb unitats Civia simples, uns trens modulars i el model més nou dels que circulen actualment al servei de Rodalia de Barcelona. Poden transportar gairebé mil viatgers.

Les noves circulacions semidirectes faran només tres parades intermèdies entre Manresa i Barcelona (enlloc de les 11 que fan els semidirectes actuals): Sant Vicenç de Castellet, Terrassa i Sabadell centre. En arribar a Barcelona-Sant Andreu faran parada a totes les estacions del recorregut (Sant Andreu Arenal, la Sagrera-Meridiana, Arc de Triomf, Plaça Catalunya, Barcelona-Sants i l'Hospitalet) per permetre una òptima distribució.

Actualment al corredor Barcelona-Manresa hi ha dos tipus de serveis: els convencionals i els semidirectes. Els convencionals tenen un temps de trajecte que escil·la entre 1h 7min i 1 h 11 min. i els actuals semidirectes triguen entre 1h i 2 min i 1h i 6 min. Tota la línia R4 (Manresa-Sant Vicenç de Calders) transporta diàriament 110.000 usuaris. És la línia més llarga de la xarxa de Rodalies amb un total de 143 km.