logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU CONCURS-001 SalaPREMSA AMTU 003

Segons un informe del departament de Territori i Sostenibilitat, "mentre que a Madrid s'han construït més de 80 quilòmetres de noves línies, a Barcelona l'increment de la xarxa ha estat nul". Com a exemples més destacats, l'estudi intern subratlla el nou esclat d'infraestructures ferroviàries a Madrid, amb el nou túnel Atocha-Chamartín per l'estació intermodal de Puerta del Sol, l'operació Atocha-Príncipe Pío i mitja dotzena de ramals nous; a Barcelona, cinc estacions, el soterrament del Prat i Sagrera-Meridiana és la més interessant.

Els plans de Rodalies a Barcelona (2008-2015) i a Madrid (2009-2015) de fet, ja registraven des d'un bon principi quan es van presentar, diferències substancials, com la dotació econòmica prevista: 4.000 milions d'euros a la capital catalana contra 5.000 milions, i en un període d'un any menys, a la capital de l'Estat.


El departament de Territori i Sostenibilitat s'ha fet un fart aquests dies de repetir la xifra del 6,9% d'inversió executada del Pla de Rodalies, que algunes fonts governamentals fins i tot redueixen al 5,6%.


Informació extreta del diari Ara de dilluns 25 de juny de 2012.