logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU CONCURS-001 SalaPREMSA AMTU 003

Recoder envia una carta al comissari europeu de Transports perquè supervisi les inversions que el Ministeri de Foment fa en infraestructures

El govern català demanarà a la Comissió Europea (CE) que supervisi la inversió en infraestructures que fa el Ministeri de Foment a l'Estat espanyol amb l'objectiu que prioritzi el corredor ferroviari del Mediterrani.

El conseller de Territori, Lluís Recoder, enviarà una carta al comissari europeu de Transports, Siim Kallas, en què li mostrarà la inquietud del govern català pel que considera "desinterès" del govern espanyol en l'execució d'aquest corredor prioritari per a les mercaderies. Per l'executiu de Mas, la demostració d'aquesta falta de compromís amb l'obra és el pressupost estatal d'aquest any, que hi destina molt pocs diners, mentre que n'inclou1.217 milions per al tren d'alta velocitat (TAV) a Galícia, un projecte en què s'han adjudicat, durant aquests primers mesos, obres que superen els 2.100 milions.

A la carta, s'hi adjuntarà el full de ruta de prioritats considerades per l'executiu català, que permetrien tenir resolta la sortida de mercaderies de Catalunya cap a França ja el 2015 amb una inversió inferior als 500 milions. El govern ja ha explicat diverses vegades quines són les obres imprescindibles i urgents que ho farien possible: la línia provisional de la nova terminal Hutchinson al port de Barcelona en costaria entre 14 i 18 –avui la terminal del Morrot només dóna servei a la part nord del port però no a tota l'ampliació–; el tercer rail per fer compatible amb l'ample europeu la línia de Tarragona a Castellbisbal per Vilafranca del Penedès en costaria 182 i permetria la connexió del port tarragoní però també de les plantes petroquímiques de Basf o Bayer –la primera ja s'ha mostrat interessada a construir una terminal ferroviària per tenir sortida al corredor. I la tercera obra permetria desdoblar, amb 200 milions, el corredor al tram entre Vandellòs i Tarragona, avui encara de via única i que Recoder qualifica d'"anomalia històrica" de 28 quilòmetres.

Informació extreta del diari El Punt Avui de dimecres 6 de juny de 2012.