logo amtu

JornadesAMTU 002 Bus Granollers 150B MobiliCAT 003 Validaci targeta 150C Icona Cdibuix ok4 Mdul Premsa 150C

Afectació del tall de Sants - Agost 2011Amb l'objectiu de facilitar la mobilitat dels ciutadans, es modificaran horaris i recorreguts de les línies de Rodalies de Catalunya i s'establiran serveis alternatius. Els serveis d'informació, atenció al client i seguretat a les estacions es reforçaran amb 104 persones per torn.

Aquesta cobertura té per objectius:

• Millorar les condicions ambientals –sorolls i vibracions- del trànsit ferroviari i del Metro.

• Guanyar un gran espai lliure i ajardinat sobre la plataforma, afavorint la relació entre els barris.

• Generar permeabilitat circulatòria i de vianants mitjançant la reforma de tres passos inferiors.

• Allunyar els trens de les façanes dels edificis d'habitatges.

Aquest estiu s'executen els treballs més complexes d'aquesta fase i que obliguen a realitzar un tall total del servei ferroviari. Així entre el 4 i el 27 d'agost es farà el desmuntatge de la catenària flexible, la col·locació de bigues de coberta (més de 100) i de lloses prefabricades i el muntatge de catenària rígida. La substitució de la catenària flexible per la catenària rígida és una actuació que contribuirà a reduir les incidències ferroviàries.

Un cop es completi aquesta fase, a partir del 2012, començarà la fase d'urbanització que abasta tant l'àmbit de la coberta de les vies de Metro i ADIF com les zones annexes al corredor ferroviari.

Restriccions al servei ferroviari i alternatives

Aquestes actuacions comportaran la interrupció de la circulació ferroviària als trams L'Hospitalet de Llobregat – Barcelona Sants i Bellvitge - Barcelona Sants.

Per tal d'evitar l'afectació, se senyalitzaran els itineraris en transport públic alternatius per accedir-hi. En aquest sentit, es recomanarà la utilització de l'L1, l'L5 i FGC als viatgers que es desplacin a Sants des de la banda Llobregat. Concretament, l'L1 des de l'Hospitalet de Llobregat, l'L5, des de Cornellà Centre, així com els FGC des de Bellvitge, que connecten Gornal amb la Plaça Espanya, on poden enllaçar de nou amb l'L3 fins a Sants.

Paral·lelament, la Guàrdia Urbana posarà en marxa un dispositiu per garantir la mobilitat a l'entorn de la estació de Sants, on s'habilitarà un servei llançadora on amb autobús cada 15 minuts que enllaçarà Sants amb l'Aeroport.

A més, amb l'objectiu de facilitar la mobilitat dels viatgers, Renfe ha establert nous horaris i una reconfiguració dels serveis de Rodalies de Catalunya que pretén facilitar la connexió de Barcelona amb la resta de l'àrea metropolitana:

 

Rodalia de Barcelona

Línia R1 (Maçanet - Molins de Rei per Mataró): Els trens de la línia R1 no prestaran servei entre Arc de Triomf i Molins de Rei, perquè iniciaran o finalitzaran el seu recorregut a l'Estació de França. D'aquesta manera per continuar viatge els clients disposen de:

> Línia R2 nord: Amb enllaç a El Clot-Aragó per continuar fins Passeig de Gràcia i Sants

> Metro: L1 i L4 a l'Estació de França

Línia R2 nord (Maçanet – Aeroport per Granollers Centre). Des de Maçanet, els usuaris podran arribar en tren a Sants, on podran agafar un autobús llançadora cada 15 minuts fins a l'aeroport. També s'habilitaran trens llançadora des de l'estació d'El Prat. Així, el servei en aquesta línia

es prestarà de la següent manera:

> Servei en tren Maçanet – Barcelona Sants

> Servei llançadora amb autobús cada 15 minuts Sants – Aeroport

> Servei en tren llançadora El Prat – Aeroport

Línia R2 sud (Sant Vicenç de Calders – Estació de França per Vilanova). Aquesta línia iniciarà i finalitzarà el seu recorregut a Bellvitge, pel que no prestarà servei entre aquesta i Estació de França. A Bellvitge els viatgers s'encaminen a l'estació de Gornal de FGC

Línia R3 (Puigcerdà – L'Hospitalet per Vic). Els trens de la línia R3 no circularan entre l'Hospitalet i Barcelona Sants, de manera que iniciaran i finalitzaran el seu recorregut en aquesta última estació.

Línia R4 (Sant Vicenç de Calders – Manresa per Vilafranca): els trens no circularan entre l'Hospitalet i Sants, de manera que es prestarà el servei en dos trams diferenciats:

> Sant Vicenç de Calders – L'Hospitalet

> Barcelona Sants – Manresa

Per continuar viatge els viatgers disposen de la línia L1 de Metro a L'Hospitalet i de la línia L5 a Cornellà Centre.

Línia R7 (Cerdanyola Universitat – Sant Andreu Arenal): Els viatgers disposaran d'un tren per hora i sentit

Informació i Atenció al Client

Per a atendre les necessitats d'informació dels viatgers, la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona i Renfe reforçaran els equips d'atenció al client i de seguretat a les estacions afectades. En total, s'han incorporat 104 persones per torn per a informar als viatgers dels canvis en la programació i les alternatives de transport

Amb aquest objectiu, s'utilitzaran, a més, diferents suports d'informació:

550.000 díptics, 227.500 fulletons horaris, 4.600 cartells a trens i estacions, 2.270 murals d'horaris, 1.000 adhesius de torn, missatges a megafonia de trens i estacions, màquines autovenda, pantalles informatives, servei SMS: Telèfons d'informació: 900 41 00 41 i 010, www.rodaliesdecatalunya.cat, www.bcn.cat, www.renfe.com, Twitter.com/rodalies.

Informació extreta de la web del Departament de Territori i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya

Descarrega la nota de premsa