logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU CONCURS-001 SalaPREMSA AMTU 003

 

ImageNota de premsa AMTU

27 de febrer de 2008

 

Per encàrrec de l’Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU) l’Institut Opinòmetre va realitzar, la tardor de 2007, una enquesta de mobilitat en 43 ciutats adherides a l’AMTU. L’objectiu és obtenir informació sobre la mobilitat interubana dels habitants de l’àmbit AMTU amb les seves principals destinacions i motius, i amb una especial atenció a la mobilitat generada pels polígons industrials de la 2a Corona Metropolitana (CM).

 

Es tracta de la primera vegada que es fa un estudi sobre la mobilitat interurbana a l’àmbit AMTU, que no es recollia en l’Enquesta de Mobilitat Quotidiana (EMQ) realitzada l’any 2006 per encàrrec de l’Autoritat del Transport Metropolità i el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya. La voluntat és realitzar aquest estudi cada dos anys.

 

El primer resultat a destacar és que els ciutadans de l’AMTU tenen com a primera destinació les pròpies ciutats AMTU, i la segona destinació és la 1a CM. En tot l’àmbit AMTU es produeixen diàriament 1.620.292 viatges interurbans, dels quals 938.654 es queden dins el mateix àmbit AMTU, i 681.728 van a la 1a CM. Del total de viatges interubans, 153.000 (16,3%) estan directament relacionats amb els polígons industrials.

 

D’aquest resultat se n’extreu la conclusió que en pocs anys s’ha capgirat el destí dels viatges. Abans, la 1a CM era el principal destí, i ara ho és la 2a CM. Aquest fet explica la diferent utilització del transport públic. Els ciutadans que utilitzen el transport públic quan tenen com a destinació la 2a CM representen el 21,5%, mentre que quan la destinació és la 1a CM la xifra puja al 41,5%. Això s’explica per la manca de dotació de transport públic en els municipis de la 2a CM respecte els de la 1a.

 

Així, un 52% dels enquestats afirmen que utilitzarien el transport públic si n’hi hagués, i un 60% afirmen que no l’utilitzen perquè no n’hi ha o és molt deficient.


Per tant, una de les principals conclusions que es poden extreure d’aquest estudi és que els ciutadans de l’àmbit AMTU es mouen principalment dins d’aquest àmbit, i per fer-ho utilitzen el transport privat  perquè no hi ha transport públic adequat a les seves necessitats.

 

Recordem que l’AMTU té actualment 55 municipis adherits (Abrera, Alella, Barberà del Vallès, Bigues i Riells, Blanes, Cabrera de Mar, Caldes de Montbui, Calella, Cardedeu, Castellar del Vallès, Castellbisbal, Cerdanyola del Vallès, Corbera de Llobregat, El Masnou, El Papiol, Esparreguera, Granollers, Igualada, La Pobla de Claramunt, La Roca del Vallès, L'Ametlla del Vallès, Lliçà d’Amunt, Lliçà de Vall, Manresa, Martorell, Matadepera, Mataró, Molins de Rei, Mollet del Vallès, Parets del Vallès, Pineda de Mar, Rubí, Sabadell, Sant Andreu de Llavaneres, Sant Antoni de Vilamajor, Sant Celoni, Sant Cugat del Vallès, Sant Sadurní d'Anoia, Sant Vicenç dels Horts, Santa Eulàlia de Ronçana, Santa Maria de Palautordera, Santa Perpètua de Mogoda, Sitges, Teià, Terrassa, Torrelles de Llobregat, Vacarisses, Valldoreix –EMD, Vallirana, Vic, Viladecavalls, Vilafranca del Penedès, Vilanova del Vallès, Vilanova i la Geltrú i Vilassar del Mar) amb una població representada de 1,6 M d’habitants.

 

Granollers, 27 de febrer de 2008.

 

Roda de premsa

{mosimage}

 

Recull de premsa

 

{mosimage}
Diari el9nou - 29/02/2008
{mosimage}
Revista del Vallès - 29/02/2008