logo amtu

JornadesAMTU 002 Bus Granollers 150B MobiliCAT 003 Validaci targeta 150C Icona Cdibuix ok4 Mdul Premsa 150C

L'AMTU ha assessorat l'ajuntament en la implementació del nou servei de transport a demanda (TAD), i també s'encarregarà de la seva gestió diària

Dilluns, 18 de gener de 2021

L'Ajuntament de Palafolls, juntament amb l'Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), inicia aquest dilluns, 18 de gener, un nou servei de transport a demanda (TAD). Aquest servei, dona resposta principalment a les necessitats dels ciutadans de Palafolls que es resideixen en àrees allunyades del nucli urbà, i que fins ara no tenien accés a un mitjà de transport públic. Amb el nou servei TAD, es garanteix que tots els ciutadans del municipi tenen un servei de transport públic al seu abast.

La regidora de Transport, Helena Carles, exposa que "l'objectiu del servei és facilitar la mobilitat i l'accessibilitat als serveis bàsics, com poden ser centres mèdics o l’Ajuntament, de tots els residents del municipi”.IMATGE

El servei de transport a demanda (TAD) és operat per taxis del municipi. Funciona de dilluns a divendres, amb reserva prèvia de 24 hores, a través del telèfon 900 69 65 66, i l’AMTU en gestiona la reserva. Aquest servei està a la disposició de tots els ciutadans i ciutadanes que visquin a Palafolls, incloent-hi els menors d'edat del municipi, sempre i quan tinguin una autorització del tutor legal.

El TAD és un servei de transport públic compartit i, per tant, en cas de fer rutes similars, els usuaris comparteixen el transport. En aquest sentit, sempre es garanteix el punt d'origen i el de destinació, però el recorregut pot variar en funció de les demandes dels usuaris. Una vegada rebudes les peticions de servei, i quan ja s'ha completat l'organització per al dia sol·licitat, l’AMTU informa l’usuari que la reserva ja és efectiva.

Per al ciutadà, el transport té un preu de només 2 euros, ja que l'Ajuntament de Palafolls es fa càrrec d'una part del cost del servei.

El transport a demanda, a Catalunya

La modalitat de Transport a Demanda (TAD) és un servei assimilat a transport públic que dona resposta principalment a les necessitats d’aquells municipis amb poca densitat de població o amb zones molt disseminades i allunyades del nucli urbà en les quals hi ha poca demanda, cosa que fa inviable la implantació d’un servei de transport públic urbà tradicional. En aquests casos, l’existència d’un transport a la demanda garanteix que tots els ciutadans del municipi tinguin accés als serveis i equipaments bàsics de la seva ciutat mitjançant un servei de TAD facilitat pel seu ajuntament.

Des de l’any 2016 , en què va posar en funcionament a Pineda de Mar el primer servei de transport a demanda, l’AMTU s’ha convertit el referent de la gestió d’aquest tipus de servei a Catalunya, i ja ha gestionat el TAD de 16 municipis: Pineda de Mar, Sant Esteve de Sesrovires, Santa Maria de Palautordera, Santa Eulàlia de Ronçana, Sant Antoni i Sant Pere de Vilamajor, Sant Andreu de Llavaneres, Santa Susanna, La Bisbal del Penedès, Sant Pere de Ribes, Alella, Mediona, Vilanova del Vallès, l’Ametlla del Vallès, Abrera i ara Palafolls.

Actualment, l’AMTU està treballant en la creació d’una aplicació mòbil per gestionar el servei TAD dels municipis catalans, que permetrà evolucionar del Transport a Demanda (TAD) al Transport Flexible, amb el qual l’usuari ja no haurà de dependre d’horaris establerts ni parades fixes. L’AMTU preveu que l’app estigui finalitzada en els propers mesos.