logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU CONCURS-001 SalaPREMSA AMTU 003

A causa de la pandèmia, l’Ajuntament ha decidit que aquesta prova pilot, que en principi havia de durar tres mesos, s’allargui fins  final d’any.

Terrassa, 4 de novembre de 2020

La nova línia de bus a demanda L12FLEX de Terrassa, que es va posar en funcionament el passat mes de juliol, està essent més eficient que una línia regular convencional. La línia, que només funciona si hi ha demanda, ha realitzat aquest passat mes d’octubre un 89% del total d’expedicions possibles i, per tant, això significa que ha evitat que hi hagués un 11% de les expedicions que anessin en buit, és a dir, sense passatgers. I això, malgrat que el nombre de passatgers ha augmentat un 55% des de la seva posada en funcionament.imatge1

Cal recordar que l’Ajuntament de Terrassa – amb l’assessorament de l’AMTU- va posar en funcionament el passat mes de juliol l’L12FLEX, amb l’objectiu d’adaptar el servei d’aquesta línia a les necessitats reals de la ciutadania, oferint un horari fix i un altre a demanda. Degut a que la pandèmia ha incidit en la mobilitat habitual, l’Ajuntament ha decidit que aquesta prova pilot, que en principi havia de durar tres mesos, s’allargui fins  final d’any. D’aquesta manera se seguirà facilitant a la ciutadania del barri de Can Palet de Vista Alegre la connexió amb el centre de la ciutat i es podrà valorar amb dades més extenses el funcionament de la línia.

Èxit de l’app ne-mi

L’increment significatiu (105%) del nombre d’usuaris registrats per fer ús del servei de bus a demanda, que ha passat de 104 al mes de juliol a 214 actualment, demostra la bona acollida que ha tingut aquest nou servei. A més, el fet que la majoria de nous usuaris (134) es registrin a través de l’app, també confirma que aquesta és una eina útil i de fàcil ús per als ciutadans.22222222

Usuaris i validacions

El nombre d’usuaris que han fet ús del servei ha augmentat un 14%, passant dels 99 del mes de juliol als 113 actuals. Tenint en compte que el nombre de validacions  ha estat de 824, podem dir que durant el mes d’octubre cada passatger ha realitzat de mitjana  7 viatges al mes.imatge3

Com funciona l’L12 FLEX

El nou servei de bus a demanda que l’Ajuntament de Terrassa va posar en funcionament el passat mes de juliol és un model diferent de transport a demanda, més flexible, ja que la reserva es pot fer amb només 15 minuts d’antelació. Això és possible gràcies a que s’utilitza el sistema Galileo de navegació per satèl·lit.

La sol·licitud del servei a demanda es pot fer via telefònica - a través del 900 69 65 66- o bé mitjançant l’aplicació mòbil NE-MI, indicant la parada d’origen i la destinació i l’hora de sortida. A més, a través de l’app també és possible reservar el servei encara que aquest ja s’hagi iniciat, sempre que el bus encara no ha passat per la parada d’origen sol·licitada per l’usuari. Aquesta aplicació també permet cancel·lar reserves i, des del centre de control, restablir el servei segons les modificacions que hi hagi hagut.App Ne mi