logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU CONCURS-001 SalaPREMSA AMTU 003

És la primera app de taxi a la demanda existent a Catalunya. La voluntat de l’AMTU és poder aplicar-la també a serveis de transport a demanda d'altres municipis.

Berga, 4 de febrer de 2020

L’AMTU ha desenvolupat una aplicació mòbil per reservar i gestionar els serveis de transport a demanda: la TADCAT, que ja s’ha posat en funcionament a la comarca del Berguedà. El president de l’AMTU, Jordi Xena, juntament amb el president del Consell Comarcal del Berguedà, Josep Lara, el director general de Transports i Mobilitat, David Saldoni, i el conseller comarcal de transport i mobilitat, Abel Garcia, han presentat la nova app que ja està disponible per a les cinc rutes del Berguedà centre. A partir del 2 de març, es posaran també en funcionament les 13 rutes restants de la comarca.

Amb la nova app TADCAT el servei de transport a demanda que ofereix el Consell Comarcal del Berguedà fa un salt qualitatiu. De fet, tal i com ha explicat el president de l’AMTU, Jordi Xena, “la nova aplicació mòbil comportarà una gestió més eficient del servei en 3 àmbits: des de l’àmbit intern, pel que fa a la gestió i planificació del servei que duu a terme el Consell Comarcal; també per als usuaris, que tindran més facilitat a l’hora de fer una petició de servei; i una millora per als taxistes, a l’hora de gestionar i correspondre a les peticions”. L’aplicació permet tenir un major control, coneixement i seguiment del servei, resoldre possibles incidències amb més rapidesa, facilitar el procés d’acceptació del servei, i oferir més qualitat en l’atenció a l’usuari. En definitiva, Jordi Xena considera que l’app TADCAT “permetrà donar un millor servei de transport a demanda als ciutadans”.

El director general de transport i mobilitat, David Saldoni, també ha destacat que la nova aplicació aportarà més fiabilitat a aquest servei i ajudarà a consolidar un model de transport que garanteix l’equitat entre persones, visquin on visquin, perquè permet que tots els ciutadans puguin tenir accés als serveis del seu municipi. En aquest sentit, Saldoni ha felicitat l’AMTU i el Consell Comarcal per “ser pioners” en la posada en funcionament d’una app d’aquestes característiques. L’app TADCAT s’ha creat gràcies a la col·laboració entre la Generalitat, l’ATM de Barcelona, el Consell Comarcal del Berguedà, que és qui s’encarrega de la gestió del servei, i l’AMTU.   

L’AMTU ha desenvolupat aquesta app segons els requeriments expressats pel Consell Comarcal del Berguedà. Tanmateix, la voluntat de l’AMTU és poder aplicar aquesta app a altres serveis de transport a demanda, adaptant-la a les característiques pròpies de cada municipi.

Rutes disponibles

L’app TADCAT ja està disponible per reservar una de les cinc rutes que ofereix el servei de transport a demanda de la zona de Berguedà centre:   WhatsApp Image 2020 02 03 at 18.16.24 1

  • Capolat-Berga
  • Castell de l’Areny-Berga
  • Espinalbet-Berga
  • Montmajor-L’Espunyola- Avià-Berga
  • Sant Jaume de Frontanyà-Borredà-Vilada-Berga

Així mateix, a partir del 2 de març l’app ja es podrà utilitzar també per a la resta de rutes:    

  • Castellar de n’Hug – la Pobla de Lillet
  • Fígols – la Rodonella
  • Gisclareny – Bagà
  • Gósol – Guardiola de Berguedà
  • La Nou de Berguedà – la Rodonella
  • Malanyeu – la Rodonella
  • Sant Julià de Cerdanyola – Guardiola de Berguedà
  • Montclar – Casserres – Gironella
  • Serrateix – Viver – Puig-reig
  • Serrateix – Viver – Navàs
  • Santa Maria de Merlès – Puig-reig
  • L’Espunyola – Montclar – Casserres – Puig-reig
  • La Quar – Gironella
  • Gisclareny – Bagà (caps de setmana)
  • Tuixent – Guardiola de Berguedà (caps setmana)
  • Castellar de n’Hug – Guardiola de Berguedà (caps setmana)

A més de contractar el servei de l’aplicació mòbil TADCAT, també continua disponible la via telefònica i Whatsapp convencional (683 38 82 85, dies laborables de 8 a 17h). L’usuari s’assegura la reserva demanant el servei abans de les 5 de la tarda del dia laborable anterior. L’avantatge de l’app és que l’usuari, a més de realitzar les reserves, també pot consultar l’horari exacte del viatge, veure les reserves realitzades, afegir les rutes preferides, anul·lar reserves i valorar el servei que ha utilitzat.

El servei de transport a demanda del Berguedà es va iniciar al novembre de 2009 amb 12 recorreguts i s’ha anat ampliant fins a les 18 rutes actuals, que donen cobertura a 25 municipis, amb una població de 10.000 habitants. L’any passat el TAD del Berguedà va transportar gairebé 2.400 passatgers.

Els serveis de transport a demanda s’implanten en zones de baixa densitat de població i permeten oferir als ciutadans d’aquestes zones poder disposar d’un servei de transport públic que els apropi als seus centres de serveis, tant sanitaris com socials i també possibilita la seva connexió amb la xarxa de transport públic col·lectiu. Els vehicles operen només quan hi ha demanda, de manera que s’eviten recorreguts i parades que no siguin necessàries i el trajecte és més ràpid.