logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU CONCURS-001 SalaPREMSA AMTU 003

El Pla Director de Mobilitat de l'ATM de Barcleona inclou 10 eixos principals per assolir un transport més sostenible, eficient, accessible i tecnològicament més preparat. 

Granollers, 20 de setembre de 2019

El vicepresident de l’AMTU, Jaume Mauri, ha participat avui en l’obertura de l’acte de presentació del Pla Director de Mobilitat de l’ATM de Barcelona per al 2020-2025, que ja ha estat aprovat inicialment pel Govern. L’acte, que ha tingut lloc al Born Centre de Cultura i Memòria, també ha comptat amb la participació d’Isidre Gavín, secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz, vicepresidenta de l’ATM i tinenta d’alcalde de Barcelona i Antonio Poveda, vicepresident de l’ATM i l’AMB .

En el seu discurs, Jaume Mauri ha afirmat que “des de l’AMTU ens sentim del tot interpel·lats per aquesta planificació que proposa el PDM, perquè justament un dels aspectes claus a l’hora de planificar la mobilitat i el transport públic en els propers anys serà el transport a la demanda”.   ATM PRESENTACIO PDM BORN 062B

De fet, en el darrer PdM ja s’indicava la conveniència d’incorporar el transport a la demanda (TAD) de cara a adaptar millor l’oferta de transport públic a la demanda existent, i fins i tot proposava d’impulsar un marc tècnic i normatiu per a aquesta modalitat de transport. En el nou PdM es fa un pas més i ja s’inclou el TAD com una modalitat de transport necessària per adequar millor l’oferta real a la demanda i afavorir l’accés de tots als ciutadans al transport públic.

Va ser a l’any 2016 quan l’AMTU va posar en funcionament el primer TAD a Pineda de Mar, i actualment ja s’encarrega de gestionar el transport a la demanda de 12 municipis catalans.

L’AMTU està treballant per desenvolupar a tot Catalunya un servei de transport a demanda a través d’una aplicació mòbil, la qual també inclourà informació sobre tot tipus de serveis que puguin ser útils al viatger. Aquest servei es coneixerà com a Flexitransport i donarà l’opció a l’usuari d’escollir el seu recorregut entre diferents alternatives de transport. A més, el transport a demanda ja no es limitarà a fer recorreguts dins d’un mateix municipi, sinó que es podran incloure serveis per a moviments periurbans i extraurbans o serveis interurbans. De fet, Jaume Mauri ha anunciat que “molt aviat ja podrem fer proves de Flexitransport en algun dels municipis on tenim implantat el transport a demanda”.

Abans de la intervenció del vicepresident de l’AMTU, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha obert una jornada que ha servit per presentar els 10 eixos principals al voltant dels quals girarà la proposta de mobilitat del futur més immediat del Sistema Integrat de Mobilitat Metropolitana de Barcelona (SIMMB), que abasta 12 comarques amb 5,5 milions d’habitants. Un paradigma de transport més sostenible, eficient, accessible i tecnològicament preparat és el pilar principal d’aquest PDM, que, en paraules del secretari Gavín, és una “aposta clara i imprescindible per enfortir el transport públic, un dels pilars de l’estat del benestar”. “Aquest pla ajuda a definir el full de ruta de la digitalització de la mobilitat a Catalunya, i tracta aspectes transversals com són la salut i la qualitat de l’aire”, ha subratllat Gavín.

La proposta de PDM s’ha exposat al Born aquest 20 de setembre després d’un any d’elaboració en el si de l’ATM, però també gràcies al procés participatiu generat en diferents sessions al territori, amb les quals s’han pogut copsar moltes inquietuds i preocupacions de la ciutadania. En total s’han celebrat sis sessions públiques, en les que han participat quasi 700 persones, i s’han recollit més de 700 aportacions a través del web pdmobilitat.cat. A més del procés participatiu, els professionals de l’ATM també han pogut comptar amb la visió de persones expertes en l’àmbit de la mobilitat.