logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU CONCURS-001 SalaPREMSA AMTU 003

Joan Prat ha explicat que l'AMTU ha esdevingut un gabinet tècncic de primer nivell que complementa els equips tècnics municipals i fa nombrosos projectes per als seus associats. 

Panamà, 17 de juliol 2019 .- Joan Prat, director general de l’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), i Carles Labraña, responsable d’Estudis i Projectes de l’AMTU, participen aquesta setmana com a ponents al Fòrum Internacional de la RUITEM –“Red Universitaria Iberoamericana de Territorio y Movilidad”-, que té lloc a Panamà. Durant dos dies, 16 i 17 de juliol, aquest fòrum tracta sobre governança, desenvolupament local, turisme i medi ambient, de la mà d’experts internacionals, la majoria representants d’universitats de la Península Ibèrica i Amèrica Llatina. La representació catalana en aquest fòrum es completa amb la participació també de Pere Macias, coordinador del Pla de Rodalies de Catalunya, i Francesc Xavier Ventura, arquitecte per la Universitat Politècnica de Catalunya, especialitzat en urbanisme. Foro RUITEM01

El director general de l’AMTU, Joan Prat, va intervenir ahir en la primera sessió d’aquest fòrum, dedicada a la Governança, i on va parlar sobre “La cooperació intermunicipal en el desenvolupament del transport urbà”. Prat va explicar la importància i la necessitat que existeixi una associació de municipis com l’AMTU, “que malgrat no ser una administració pública amb competències en transport, ni una autoritat del transport, sí que el seu paper és fonamental per coordinar l’activitat, els serveis i les noves inversions i millores de la xarxa de transport públic dels seus municipis associats”. A la vegada, va dir, que “l’AMTU ha esdevingut un gabinet tècnic de primer nivell que complementa els equips tècnics municipals i fa nombrosos projectes pels seus associats”.

Així mateix, Joan Prat també va destacar el paper d’interlocutor únic que l’AMTU realitza davant la Generalitat o altres autoritats del transport, com a representant de 106 entitats locals associades.   Foro RUITEM02

A més, a través de l’AMTU, els municipis guanyen poder de decisió i participen de la governança de la mobilitat. Un fet imprescindible i de model d’èxit, perquè qui millor coneix quina mobilitat necessiten els ciutadans són les administracions locals, les més properes a la ciutadania.  

En la jornada d’avui, Carles Labraña, que a més de ser responsable d’Estudis i Projectes de l’AMTU també és director del Màster en Infraestructures de la UPC, intervé en la sessió d’aquest fòrum dedicada a “Infraestructura i Transport” per parlar sobre “Transport Flexible i mobilitat 4.0”. En la seva intervenció, Labraña explicarà com es durà a terme la implementació del transport flexible a Catalunya. El transport flexible és una modalitat de transport públic on l’oferta s’adapta a la demanda real existent, ja que no hi ha línies preestablertes, ni horaris i parades fixes, sinó que funciona d’acord amb els serveis realment sol·licitats. La Generalitat ha encarregat a l’AMTU que gestioni la implementació d’aquest servei a l’àmbit del Sistema Tarifari Integrat (STI) de Barcelona.