logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU CONCURS-001 SalaPREMSA AMTU 003

Granollers, 29 d’abril de 2019.- L’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) és l’encarregada d’implementar i gestionar el nou servei de servei de Transport a Demanda (TAD) que l’Ajuntament de l’Ametlla del Vallès posa a disposició del seus ciutadans a partir d’avui dilluns, 29 d’abril. L’AMTU és, de fet, l’entitat que està liderant la implantació del Transport a Demanda a Catalunya, ja que com afirma el president de l'AMTU, Jordi Xena, “tenim una experiència contrastada de més de dos anys donant servei de TAD a un total de 14 municipis, i una oferta de més de 15.000 viatges anuals”.

El servei de Transport a Demanda de l’Ametlla del Vallès, facilita la connexió de tots els ciutadans i ciutadanes del municipi, especialment dels que es troben més allunyats del centre urbà, amb els principals serveis de la ciutat com són: l’Ajuntament, el C.A.P, la Zona Esportiva, Can Camp (espai municipal), o el Centre Comercial, a més de les parades interurbanes. Per això, el servei es realitza amb origen o destinació a una d’aquestes parades.

El servei de TAD el realitzen els taxis del municipi. Els ciutadans que vulguin fer-ne ús han de fer una reserva prèvia, trucant al telèfon 900 69 65 66. La reserva s’ha de fer el dia abans, indicant l’origen i la de destinació, l’horari, i les persones que utilitzaran el servei. El TAD és un servei de transport públic compartit i, per tant, en cas de fer rutes similars, els usuaris comparteixen el transport. En aquest sentit, sempre es garanteix el punt d'origen i el de destinació, però el recorregut pot variar en funció de les demandes dels usuaris. En el moment en què ja s'ha completat l'organització del servei per al dia sol·licitat, l’AMTU informa l’usuari que la reserva ja és efectiva.

Per al ciutadà, el transport té un preu de només 1 euro, ja que l'Ajuntament de l'Ametlla del Vallès es fa càrrec d'una part del cost del servei.

Durant els primers tres mesos, el TAD de l’Ametlla del Vallès estarà en fase de prova pilot, durant la qual es testarà el seu funcionament i, posteriorment, es podran fer les modificacions oportunes.

El transport a demanda, a Catalunya

El Transport a Demanda (TAD) és un servei assimilat a transport públic que dona resposta principalment a les necessitats d’aquells municipis amb poca densitat de població o amb zones molt disseminades i allunyades del nucli urbà en les quals hi ha poca demanda, cosa que fa inviable la implantació d’un servei de transport públic urbà tradicional. En aquests casos, l’existència d’un transport a la demanda garanteix que tots els ciutadans del municipi tinguin accés als serveis i equipaments bàsics de la seva ciutat mitjançant un servei de TAD facilitat pel seu ajuntament.

Des de l’any 2016 , en què va posar en funcionament a Pineda de Mar el primer servei de transport a demanda, l’AMTU s’ha convertit el referent de la gestió d’aquest tipus de servei a Catalunya, i ja ha gestionat el TAD de 14 municipis: Pineda de Mar, Sant Esteve de Sesrovires, Santa Maria de Palautordera, Santa Eulàlia de Ronçana, Sant Antoni i Sant Pere de Vilamajor, Sant Andreu de Llavaneres, Santa Susanna, La Bisbal del Penedès, Sant Pere de Ribes, Alella, Mediona, Vilanova del Vallès i ara l’Ametlla del Vallès.

Actualment, l’AMTU està treballant en la creació d’una aplicació mòbil per gestionar el servei TAD dels municipis catalans, que permetrà evolucionar del Transport a Demanda (TAD) al Transport Flexible. L’AMTU preveu que l’app estigui finalitzada a final d’aquest any.