logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU CONCURS-001 SalaPREMSA AMTU 003

L’AMTU lidera la implantació del Transport a Demanda a Catalunya. En els últims 2 anys ha gestionat un total de 10 TAD’s a Catalunya, amb una oferta de 15.000 viatges anuals 

 Granollers, 28 de de desembre de 2018

El proper 7 de gener es posa en un funcionament un nou servei de Transport a Demanda (TAD) a Sant Pere de Ribes. L’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), que està assessorant l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes en la millora del servei de transport públic del municipi, és l’encarregada d'implementar i gestionar aquest servei. L’AMTU és, de fet, l’entitat que està liderant la implantació del Transport a Demanda a Catalunya, ja que com ha explicat Carles Labraña, responsable d’Estudis i Projectes de l’AMTU, “tenim una experiència contrastada de més de dos anys donant servei de TAD a un total de 10 municipis, amb una oferta de més de 15.000 viatges anuals”.

El servei de Transport a Demanda de Sant Pere de Ribes connecta tres urbanitzacions que estan molt allunyades del nucli urbà -Can Pere de la Plana, Can Lloses-Can Marcer i Mas Alba- amb els principals serveis de la ciutat, en els quals s’han ubicat parades fixes: Ajuntament, CAP, Hospital Sant Camil i la Plaça Catalunya, i on també es poden agafar les línies de bus interurbanes. En aquest sentit l’alcaldessa de Sant Pere de Ribes, Abigail Garrido ha explicat que “hem vist que aquest sistema de transport estava funcionant en altres municipis i ens ha semblat que era una bona idea posar-lo en marxa també aquí”.TAD Sant Pere Ribes R

El servei de TAD el realitzen els taxis del municipi. L’Ajuntament de Sant Pere de Ribes es fa càrrec d’una part del cost del servei, de manera que, per al ciutadà, el transport té un cost de només 1 euro.

Tot i que es posa en funcionament el 7 de gener, a partir del 4 de gener els ciutadans ja poden trucar al telèfon del servei TAD de l'AMTU (900 69 65 66) per fer les reserves del servei. El TAD està disponible de dilluns a divendres (laborables) de 7 a 20h., però cal fer la reserva prèvia el dia anterior (laborables fins a les 20h), indicant la parada d’origen i la de destinació del servei. El TAD és un servei de transport públic compartit, de manera que si hi ha diversos usuaris que han de fer una mateixa ruta en un mateix horari, comparteixen el transport. L’AMTU gestiona les peticions dels ciutadans, i una vegada ha completat la gestió, informa a l’usuari que la reserva ja és efectiva.

Durant els primers quatre mesos, el TAD de Sant Pere de Ribes estarà en fase de prova pilot, durant la qual es testarà el seu funcionament i, posteriorment, es podran fer les modificacions oportunes.

El transport a demanda, a Catalunya
El Transport a Demanda (TAD) és un servei assimilat a transport públic que dona resposta principalment a les necessitats d’aquells municipis amb poca densitat de població o amb zones molt disseminades i allunyades del nucli urbà en les quals hi ha poca demanda, cosa que fa inviable la implantació d’un servei de transport públic urbà tradicional. En aquests casos, l’existència d’un transport a la demanda garanteix que tots els ciutadans del municipi tinguin accés als serveis i equipaments bàsics de la seva ciutat mitjançant un servei de TAD facilitat pel seu ajuntament.

Des de l’any 2016 , en què va posar en funcionament a Pineda de Mar el primer servei de transport a demanda, l’AMTU s’ha convertit el referent de la gestió d’aquest tipus de servei a Catalunya, gestionant el TAD de 10 municipis: Pineda de Mar, Sant Esteve de Sesrovires, Santa Maria de Palautordera, Santa Eulàlia de Ronçana, Sant Antoni i Sant Pere de Vilamajor, Sant Andreu de Llavaneres (actualment fora de servei), Santa Susanna, La Bisbal del Penedès i Sant Pere de Ribes.

Actualment, l’AMTU està treballant en la creació d’una aplicació mòbil per gestionar el servei TAD dels municipis catalans. Segons ha explicat Carles Labraña, “durant els propers mesos es posaran en funcionament tres versions d’aquesta aplicació, per tal que a final de 2019 ja tinguem una app pròpia de l’AMTU per poder fer la gestió del servei en temps real”.