logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU CONCURS-001 SalaPREMSA AMTU 003

L’AMTU també gestiona el TAD de Pineda de Mar, Sant Esteve Sesrovires, Santa Eulàlia de Ronçana, Santa Susanna, Palautordera, Sant Antoni i Sant Pere de Vilamajor . 

Dijous, 8 de novembre de 2018

A partir d’aquesta setmana, el servei de bus urbà de La Bisbal del Penedès passa a tenir dues modalitats de funcionament: un servei amb dues línies regulars i un sistema de Transport a Demanda (TAD). L’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), que en els últims mesos ha estat assessorant l’Ajuntament de La Bisbal del Penedès sobre el servei de bus urbà, és l’encarregada de gestionar les peticions d’aquest nou servei TAD, que ja està en funcionament.

Les línies regulars del bus urbà de La Bisbal tenen dues expedicions: a les 7.15h i a les 14.45h. La Línia 1 fa el recorregut Papagai-Priorat de la Bisbal-Mas del Mainé-IES-Centre Mèdic. I el recorregut de la Línia 2 és Pineda de Santa Cristina-La Masieta-Can Gordei-La Miralba-IES-Centre Mèdic.

El servei de bus a demanda s’ofereix de dilluns a divendres, de 9h a 14h. Per sol·licitar-lo, cal fer una reserva prèvia, trucant el dia abans al telèfon 900 69 65 66 (gratuït). Si el servei és per al dilluns, cal fer la reserva el divendres anterior. Una vegada l’AMTU ha gestionat la petició, l’usuari rep una trucada de confirmació. El preu d’aquest servei és el mateix que el d’un servei de transport convencional: 1,20€ el bitllet senzill, i 0,70€ el bitllet de jubilat.

El president de l’AMTU, Jordi Xena, afirma que “la nova gestió del TAD de La Bisbal confirma el lideratge de l’AMTU en la implantació del servei de Transport a Demanda a Catalunya”. A més del servei de de La Bisbal del Penedès, actualment l’AMTU també gestiona el TAD de Pineda de Mar, Palautordera, Sant Andreu de Llavaneres, Sant Esteve Sesrovires, Santa Eulàlia de Ronçana, Sant Antoni i Sant Pere de Vilamajor, i Santa Susanna. En aquest sentit, Jordi Xena, afirma que “la voluntat de l’AMTU és convertir-nos en el centre de gestió del TAD de tot Catalunya”.Autobus TAD

El Transport a la Demanda (TAD) és un servei de transport públic que dona resposta principalment a les necessitas d’aquells municipis amb poca densitat de població o amb zones molt disseminades i allunyades del nucli urbà en les quals hi ha poca sol·licitud del servei, cosa que fa inviable la implantació d’un servei de transport públic urbà tradicional. En aquests casos, l’existència d’un transport a la demanda garanteix que tots els ciutadans del municipi tinguin accés als serveis i equipaments bàsics de la seva ciutat (centre mèdic, mercat, ajuntament) mitjançant un servei de transport públic.

Fins a final del mes de juny, el servei de bus urbà a la Bisbal es realitzava amb la concessió aprovada l’any 2008. El servei de bus seguia uns horaris i parades establerts i es feia amb un sol vehicle. En finalitzar la concessió, l’Ajuntament ha decidit apostar per provar un nou sistema, oferint un servei de bus urbà amb un vehicle a demanda, durant unes hores determinades del dia i amb parades fixes.
Durant els mesos de novembre i desembre es licitarà el servei, que entrarà en funcionament amb l’empresa adjudicatària el mes de gener de 2019.

Sobre l’AMTU
L'Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) treballa per la millora de la mobilitat i de les infraestructures de transport públic d’arreu de Catalunya. Actualment té 101 entitats associades d’arreu de Catalunya: 97 municipis i 3 consells comarcals, amb una població representada de més de 2 milions d'habitants i un volum de viatgers urbans transportats de prop de 42 milions anualment.

El president de l’AMTU és Jordi Xena, alcalde de Santa Maria de Palautordera. El vicepresident primer és Jaume Mauri, regidor de Caldes de Montbui, i el vicepresident segon és Josep Mayoral, alcalde de Granollers.

L’AMTU forma part de l’ATM, com a entitat consorciada des de 2002. Actualment, i per encàrrec de l’ATM, l’AMTU gestiona les sol·licituds de les targetes T-16 i T-verda, per als residents a les corones 2, 3, 4, 5 i 6.

Així mateix, l’AMTU també és la impulsora de l’ÈRICA, la Gira Catalana del Bus Autònom, una iniciativa realitzada amb el suport de la Generalitat durant els mesos de setembre i octubre, i que ha permès que, per primera vegada, circulés per Catalunya un bus sense conductor.

Més informació
www.amtu.cat