logo amtu

JornadesAMTU 002 Bus Granollers 150B MobiliCAT 003 Validaci targeta 150C Icona Cdibuix ok4 Mdul Premsa 150C

Viena, 17 d'abril de 2018

El director general de l'AMTU, Joan Prat, ha assistit avui a la primera reunió de treball per posar en marxa My-TRAC,  un projecte europeu que coordina la UPC, i consisteix en la creació d'una plataforma transversal per a usuaris i operadors de transport públic, que millora l’experiència del seamless transport, una concepció de trajecte en què un usuari enllaça diferents transports de manera contínua, integrada, eficient i intel·ligent. La reunió de treball s'ha celebrat a Viena, en el marc de la conferència TRA (Transport Research Arena), que té lloc del 16 al 19 d'abril.  My TRAC

Per una banda, es dissenyarà una aplicació anomenada Travel Companion per a usuaris. Per l’altra, una interfície-web per a operadors de transport públic, mitjançant la qual poden recollir informació de la xarxa i actualitzar l’existent. L’objectiu d’aquesta nova plataforma és millorar l'experiència de l’usuari durant tota la durada del trajecte i millorar la qualitat dels serveis de transport oferts i percebuts pels viatgers.

El servei de seguiment de trànsit My-TRAC ajudarà i guiarà l'usuari durant tot el recorregut, i el permetrà controlar-lo i gestionar-lo en temps real. S’obtindran dades de l'operador i d’altres fonts externes i s’utilitzaran algoritmes predictius que incorporin preferències d'usuari per proporcionar recomanacions a nivell micro a mida (per exemple, utilitzar la sortida X o Y de l'estació), i recomanacions a nivell macro (per exemple, preferència per viatjar amb una ruta que tingui una densitat més baixa i temps de transferència més curts).

L’aplicació My-TRAC Travel Companion serà el punt d’accés únic del passatger a un conjunt de serveis avançats de transport centrat en el propi usuari, com ara el servei de compra i emissió de bitllet, i de business analytics, els quals es desenvoluparan en projectes complementaris.

A més, a través de My-TRAC Travel Companion es posarà en marxa una interfície màquina-humà intel·ligent (HMI) per proporcionar als usuaris un accés personalitzat a la informació, en funció de les seves necessitats individuals. Específicament abordarà eventuals deficiències de caràcter estable o transitori dels passatgers com ara discapacitats a nivell visual, o persones amb dificultats per a fer servir les noves tecnologies.

Un servei del Mercat Social de My-TRAC servirà per donar suport a interaccions entre passatgers i un conjunt de proveïdors de serveis durant el viatge, com per exemple, oferir descomptes personalitzats al client per a taxis, hotels o museus, accés a Wi-Fi o a contingut digital durant els viatges o a les estacions. A més, també s'aprofitarà aquesta vessant social per incloure recomanacions grupals basades en patrons de comportament i viatgers amb itineraris similars (activitats realitzades a prop de l'estació, intercanvi de MaaS –mobility as a service-...).

Plataforma per a Operadors de transport públic

La plataforma My-TRAC també crearà una interfície-web independent per als operadors a través de models i algoritmes. Mitjançant aquesta interfície, els operadors podran recuperar dades en temps real sobre l'anàlisi conductual dels passatgers, no només les dades descriptives com el nombre o la durada dels viatges, sinó que també podran inferir dades com les sensacions de l’usuari i el nivell de comoditat durant el viatge, així com dades històriques. La informació dels usuaris del transport públic serà agregada i anonimitzada per garantir la seva privacitat.

El projecte té una durada de 3 anys, un pressupost de 3.5milions d’euros i hi participen a més de la UPC 8 socis de 5 països europeus.