logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU CONCURS-001 SalaPREMSA AMTU 003

L'AMTU ha contribuït a posar en marxa un acord pioner a Catalunya, que unifica i amplia l’àrea d’actuació del servei de taxi als 25 municipis adherits d'aquesta comarca  

Divendres, 19 de gener de 2018

L’Alt Penedès va presentar ahir a la seu del Consell Comarcal el projecte de mobilitat i transport urbà de l’Àrea de prestació conjunta del servei de taxi, una iniciativa pionera a Catalunya, gràcies a la qual s’amplia la zona d’actuació de les llicències de taxi existents a la comarca, que ara poden operar a qualsevol dels 25 municipis adherits al conveni -tots excepte Sant Llorenç Hortons i Sant Martí Sarroca. Aquesta iniciativa ja està en vigor des del passat 1 de gener.   P1100301 web

Durant l’acte, al que van assistir Xavier Lluch, president del Consell Comarcal, Alfred Martínez conseller comarcal de Mobilitat, Joan Prat, director general de l'Associació de Municipis per a la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) i Luis Berbel, president del Sindicat del Taxi de Catalunya, s’han presentat els beneficis d’aquests nou servei de taxi, a partir d’ara comú i coordinat a la comarca.

L’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), que és qui ha definit les condicions de l’acord per a la gestió compartida del servei de taxi i que continuarà fent el seguiment d’aquest servei, considera que aquesta iniciativa comporta millores per al sector del taxi alhora que beneficia als ciutadans.

Fins aleshores, els taxistes només podien tenir l’origen del servei en el municipi del qual disposen de llicència. Per tant, estaven inhabilitats per recollir usuaris fora del seu municipi, fet que dificulta el dret de la mobilitat als ciutadans de municipis que no disposen de servei de taxi. A partir d’ara, els taxistes podran encotxar i desencotxar en qualsevol dels 25 municipis adherits al conveni, la qual cosa amplia l’oferta de taxis en tots aquests municipis.

Per la seva banda, els taxistes també poden accedir a nous usuaris i, per tant, tindran la possibilitat de fer més serveis. Això, a més, també comporta que no calgui atorgar més llicències de taxi per omplir els buits que hi havia fins ara.

A partir d’ara, la Comissió de Seguiment designada s’encarregarà de garantir l’èxit de l’Àrea de prestació conjunta del servei de taxi. Aquesta comissió preveu la creació d’un registre pel control de llicències i determinar si cal ampliar el nombre del llicències atorgades a la comarca, unificarà a nivell d’imatge tots els vehicles integrants del servei de taxi, i també valorarà la possibilitat de donar noves llicències, entre altres tasques.

Joan Prat, director general de l’AMTU, destaca el potencial d’aquesta iniciativa pionera, “que pot servir com a exemple i ser exportada a la resta de comarques de Catalunya”. Tot i que a l’actualitat existien a Catalunya diversos convenis intermunicipals per a la prestació del servei del taxi, no n’hi havia cap en l’àmbit d’una comarca sencera. D’altra banda, Joan Prat també afirma que “L’Àrea de prestació conjunta del servei de taxi és l’avantsala d’un projecte més ambiciós: el FlexiTransport, un sistema de transport a la demanda en què els usuaris no han d’estar pendents dels horaris ni de les parades”.

Beneficis Àrea única Taxi