Jordi Xena, president de l’AMTU, ha participat a la Taula Estratègica del Corredor Mediterrani on ha reclamat la necessitat d’aquesta infraestructura
10 d’abril de 2017
El president de l’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà, Jordi Xena, ha participat en la Taula Estratègica del Corredor Mediterrani, celebrada ahir, on ha defensat “aquesta infraestructura tant important i clau pel món local”. Xena, que també és alcalde de Santa Maria de Palautordera, ha volgut parlar en nom dels 89 municipis i 2 consells comarcals que estan associats a l’AMTU i defensar “una infraestructura imprescindible per a la prosperitat de tots els territoris per on passi aquest gran eix europeu”.
En aquest sentit, Jordi Xena ha denunciat que el Corredor Mediterrani segueixi sense ser una realitat, quan “hauria d’haver estat un dels primers corredors a executar-se i no l’últim”, i s’ha mostrat sorprès “que el ministre de la Serna digui que no és un problema de diners sinó que va situar els retards en problemes administratius i de redacció del projecte”.
El president de l’AMTU i alcalde de Santa Maria de Palautordera considera que el món local hi té molt a dir en el Corredor Mediterrani i en trens de Rodalies, perquè “totes les infraestructures viàries vinculades estan sobre pobles i ciutats. Així, tenir o no una entrada a la nova autopista, disposar o no d’una terminal ferroviària, ser o no part del recorregut de persones i mercaderies pot representar el progrés o l’oblit de molts municipis”. És per això que ha fet saber al conseller de Territori, Josep Rull, que “avui som aquí, per dir-li al nostre Govern que compti amb la mobilització del món local, per reclamar on calgui una necessitat d’inversió tan gran i tan vital, per a situar els nostres municipis al capdavant de la llista dels territoris més competitius”.
Jordi Xena ha recordat que “encara tenim moltes localitats, no només sense Corredor Mediterrani, sinó amb quilòmetres i quilòmetres de via única, per on han de circular serveis de Rodalies, llarga distància i trens de mercaderies, amb estacions abandonades, passos a nivell en llocs inimaginables, sense petites inversions absolutament necessàries i un llarg etcètera”. El president de l’AMTU ha afegit que “hem acumulat ja molts retards, i cada dia que passa perdem competitivitat”.