logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU CONCURS-001 SalaPREMSA AMTU 003

Aquest és el primer municipi de la demarcació de Girona que actualment forma part de l'AMTU, que ara ja té 91 entitats adherides: 89 municipis i 2 Consells Comarcals

Ripoll, 30 de gener de 2017

L’Ajuntament de Ripoll s’ha adherit a l’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU). L’alcalde de Ripoll, Jordi Munell, i el president de l’AMTU, Jordi Xena, acompanyats de la regidora de de Seguretat, Convivència i Participació, M. Dolors Villalta, i del director general de l’AMTU, Joan Prat, han fet pública avui aquesta adhesió, que permetrà a Ripoll beneficiar-se de tots els serveis que l’AMTU ofereix als seus associats.

L'Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) és una associació de municipis lliurement adherits, que treballa per la millora de la mobilitat i de les infraestructures de transport públic d’arreu de Catalunya. Qualsevol ens local de Catalunya pot formar-ne part.

Entre d’altres, l’AMTU dóna suport tècnic, jurídic i administratiu als seus associats en matèria de mobilitat, infraestructures i transport públic.

L’alcalde de Ripoll, Jordi Munell, ha afirmat que “ens interessa molt formar part de l’AMTU, ja que la voluntat de l’ajuntament de Ripoll és incrementar i millorar la mobilitat urbana i interurbana de la vila i l’AMTU ens pot ajudar fent estudis de mobilitat. D’altra banda també ens pot ajudar especialment en la reivindicació de la integració tarifària, no només amb Barcelona sinó també amb tot l’eix de la C17”.

Així mateix, el president de l’AMTU, Jordi Xena, ha mostrat la seva satisfacció per l’adhesió d’aquest municipi, “el primer que actualment tenim a la demarcació de Girona”, i ha afegit que “desitgem que, després de l’adhesió de Ripoll, hi hagi més municipis d’aquesta demarcació que vulguin també afegir-se a la nostra Associació”. Jordi Xena ha explicat que “la nostra voluntat és la de donar suport en tot allò que faci falta per millorar la mobilitat, les infraestructures i la gestió del transport públic, per tal que sigui un servei eficaç i eficient per als ciutadans de Ripoll”.

El director de l’AMTU, Joan Prat, ha explicat que, “d’altra banda, des d’avui mateix ens posem al costat de Ripoll per continuar avançant cap a una zona 7 realment integrada, i no només considerada per a anar a Barcelona”. Cal recordar que l’AMTU va tenir un paper destacat en el fet que el Ripollès i la part d’Osona que faltava entressin, el 2015, dins del Sistema Tarifari Integrat (STI) de l’àrea de Barcelona.

I és que formar part de l’AMTU també permet actuar conjuntament amb la resta de socis davant les administracions competents en totes aquelles qüestions que afecten a la gestió del transport públic urbà i interurbà.

Així per exemple, cal recordar que l’AMTU ha reclamat recentment al govern espanyol que incrementi les aportacions per finançar el sistema de transport públic de Catalunya. El Comitè Executiu de l’AMTU, celebrat el passat mes de desembre, va aprovar una resolució en què s’insta als ministeris de Foment i Hisenda a recuperar els nivells d’inversió de fa sis anys, ja que al 2010 l’aportació del govern espanyol era de 200,08 MEUR i al 2016 ha estat de 98,63MEUR, i la Generalitat ha hagut de sufragar gran part d’aquesta diferència. En aquest sentit, l’AMTU considera que el transport públic de la regió metropolitana i comarques adjacents està afectat de forma important pel seu dèficit en els sistema de finançament, i l’evident minoració progressiva de les aportacions realitzades per part de l’Estat espanyol.

L’AMTU
Actualment l'AMTU té 91 entitats associades: 89 municipis i 2 Consells Comarcals, amb una població representada de 2 milions d'habitants i un volum de viatgers urbans transportats de prop de 42 milions.

Els objectius de l’AMTU són: assolir un finançament estable pels municipis associats, per tal que puguin fer front al manteniment i la millora dels seus transports públics, la dotació de més i millors infraestructures, i el mutu ajut, formació, informació i coordinació entre els seus associats, per tal que el transport públic i la mobilitat sostenible guanyin protagonisme, usuaris i prestigi social.

Actualment l'AMTU gestiona, per encàrrec de l’ATM, el títol de transport T16, fora de l'àmbit de la primera corona tarifària del sistema integrat de transport (STI) de Barcelona, realitza activitats per a la promoció del transport i la mobilitat sostenible, edita la revista MobiliCAT, i organitza la Jornada Catalana de la Mobilitat, que cada any té lloc en un dels municipis associats a l’AMTU.