logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU CONCURS-001 SalaPREMSA AMTU 003

El Transport a la Demanda (TAD) donaria servei als barris que estan més allunyats del centre, i que tenen més problemes de mobilitat

 Abrera, 23 de gener de 2017

L’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) estudia implantar un sistema de Transport a la Demanda (TAD) al municipi d’Abrera. L’AMTU i l’Ajuntament d’Abrera han celebrat, aquesta passada setmana, una reunió en què han acordat, entre d’altres, que l’AMTU faci un estudi per millorar el servei de transport urbà d’aquest municipi, que inclogui la possible implantació d’un Transport a la Demanda (TAD). Aquest nou servei tindria com a objectiu resoldre, precisament, alguns problemes de mobilitat que hi ha al municipi.       Reunió TAD Abrera R2

En la reunió, celebrada a la seu de l’ajuntament, han participat: l’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, el regidor d’Urbanisme i Mobilitat, Albert Roca, de Medi Ambient i Sanitat, Xavier Serret, el conseller comarcal del Baix Llobregat i membre de la direcció de l’AMTU, Jaume Olivella, i el responsable d’estudis i projectes de l’AMTU, Carles Labraña. En el transcurs de la mateixa, també s’ha acordat que l’AMTU realitzi un estudi de l’impacte econòmic que suposaria la integració tarifària del bus urbà del municipi.

El Transport a la Demanda (TAD) que es podria implantar a Abrera donaria servei als barris de Sant Miquel, Can Vilalba, Santa Maria de Vilalba, Les Carpes de Vilalba i Ca n'Amat d'Abrera, que estan més allunyats del centre.

Cal dir que els habitants d’Abrera estan distribuïts entre el nucli urbà (que inclou els nuclis antics del Rebato i del carrer Major-La Font), el nucli antic diferenciat de Santa Maria de Vilalba (amb els barris del Suro i Can Torres) i les antigues urbanitzacions, ara transformades en barris: Can Vilalba, Ca n'Amat, Les Carpes i Sant Miquel. Els barris de Vilalba estan separats del nucli urbà pel riu Llobregat. I el centre urbà està unit als polígons empresarials del municipi i al barri de Ca n'Amat, amb sòl rústic i sòl industrial.

En aquest context, el TAD pot ser una solució especialment adient, ja que és un tipus de transport sense horaris preestablerts que s’adapta a les necessitats dels usuaris.

L’AMTU ja ha implantat serveis de transport a la demanda en altres municipis, com Pineda de Mar o Sant Esteve Sesrovires, que fins ara han donat resultats molt positius. Ambdós municipis també tenien problemes en urbanitzacions molt allunyades del centre, i des que s’ha implantat el TAD, els residents, han millorat moltíssim les seves opcions de viatjar en transport públic. L’AMTU també està fent la gestió diària d’aquests 2 serveis des de la seva oficina centralitzada de gestió del TAD.

L'Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) és una associació de municipis lliurement adherits, que dóna suport tècnic, jurídic i administratiu als associats en matèria de mobilitat, infraestructures i transport públic. Qualsevol ens local de Catalunya pot formar-ne part. El president de l’AMTU és Jordi Xena, Alcalde de Santa Maria de Palautordera, el vicepresident primer és Jaume Mauri, regidor de Caldes de Montbui, i el vicepresident segon és Josep Mayoral, alcalde de Granollers.

L'AMTU es va crear al 2001, i Abrera és precisament un dels seus municipis constituents. Actualment estan associats a l’AMTU un total de 91 entitats: 89 municipis, entre els quals hi ha Abrera, i 2 Consells Comarcals, amb una població representada de 2 milions d'habitants i un volum de viatgers urbans transportats de prop de 42 milions.