logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU CONCURS-001 SalaPREMSA AMTU 003

L'informe, realitzat amb aportacions dels ajuntaments i dels usuaris, recull totes les incidències ocorregudes des de que Monbus es va fer càrrec del servei, per sentència judicial  

 20 de gener de 2017

El director general de l’AMTU, Joan Prat, ha participat en la reunió realitzada ahir a l’Ajuntament de Manresa per tractar sobre les incidències que s’estan produint actualment en el servei de transport públic per carretera de la línia Bages Exprés, operada per l’empresa Hispano Igualadina (del grup Monbus).   20170119 Reunió Bages Exprés a Manresa R

En la reunió celebrada a Manresa han participat: Pere Padrosa, director general de Transports Públics i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Benjamí Cubillo, subdirector de Transports Públics i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Olga Sánchez, regidora de mobilitat de Manresa i membre de la direcció de l’AMTU, l’alcalde de Monistrol de Montserrat, Joan Miquel Rodríguez, la regidora de mobilitat d’Olesa de Montserrat, el regidor de mobilitat d’Abrera, el director general de l’AMTU, Joan Prat, el responsable d’estudis i projectes de l’AMTU, Carles Labraña, a més de representants del Servei Territorial de la Generalitat, i representants dels usuaris de Manresa i Olesa de Montserat.

L’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) està col·laborant amb els municipis de Manresa, Monistrol, Olesa de Montserrat i Abrera, afectats per aquestes incidències. En aquest sentit, l’AMTU està fent un seguiment de les incidències de la línia Bages Exprés, aportant dades sobre els problemes que hi ha hagut des del 17 de desembre de 2016, data en què, per sentència judicial, Monbus va començar a prestar el servei en aquesta línia.    

Els participants en la reunió d’ahir han lliurat a la Generalitat l’informe, elaborat per l’AMTU, on es reflecteixen totes les incidències que hi ha hagut fins al moment. Les dades de l’informe han estat proporcionades pels ajuntaments i usuaris dels municipis on dóna servei la línia Bages Exprés.

En total, des que Monbus es va fer càrrec del servei, s’han recopilat més de 100 incidències, que fan referència bàsicament a tres aspectes molt concrets: l’incompliment dels horaris, el mal estat dels vehicles, i la manca de coneixement de la ruta i de la ubicació de les parades per part dels conductors que s’encarreguen del servei d’aquesta línia. Els usuaris també es queixen que no hi ha cap servei d’atenció al client i, per tant, quan tenen algun problema es troben totalment desemparats.

La suma de totes aquestes queixes està afectant greument la fiabilitat del servei, per la qual cosa, els ajuntaments i usuaris han demanat a la Generalitat que, a partir de l’informe presentat, prenguin mesures que facin possible una resolució immediata de tots aquests conflictes. Mentrestant, l'AMTU continua fent un seguiment de les incidències que hi ha en aquest servei.

Mentrestant, l’AMTU segueix en la seva tasca de donar suport als ajuntaments afectats, i continuarà recopilant dades sobre el funcionament de la línia.