logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU CONCURS-001 SalaPREMSA AMTU 003

Durant el primer mes de funcionament, ja hi ha hagut un increment d’usuaris i serveis. Amb el TAD, els horaris s’adapten als usuaris i no a la inversa.

Pineda de Mar, 21 de desembre de 2016

L’Ajuntament de Pineda de Mar fa una valoració molt positiva del primer any de funcionament dels serveis de transport a la demanda de les urbanitzacions de Can Carreras i Montesol. Han estat 650 serveis realitzats amb uns 800 viatgers transportats.   TAD Pineda 0008 M2

Des de fa exactament un mes, l’Ajuntament ha externalitzat la gestió del servei de Transport a la Demanda (TAD) a l’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), a la qual pertany aquest ajuntament. L’objectiu d’aquesta externalització és potenciar l’ús d’aquest servei, que ja va ajudar a dissenyar l’AMTU, i optimitzar-ne la seva gestió.     

El servei de Transport a la Demanda (TAD) que s’ofereix a les urbanitzacions de Can Carreras i Montesol vol millorar la mobilitat dels residents d’aquestes urbanitzacions, que estan molt allunyades del centre i, a més a més, presenten una orografia molt complicada, amb fortes pendents, que faria molt cara la implantació de línies convencionals d’autobús, i tot i això tindrien molt baixes freqüències. En aquest sentit, el servei de transport a la demanda vol ser una solució especialment per a aquelles persones que tenen més dificultats de mobilitat (persones menors d’edat, persones grans amb dificultats per conduir, persones amb mobilitat reduïda, etc.), per tal d’apropar-los als principals serveis que té Pineda de Mar o als punts d’intermodalitat on podran agafar altres línies de transport públic per fer mitges o llargues distàncies.

L’Ajuntament va posar en marxa aquest servei, dissenyat per l’AMTU, ara fa gairebé un any. Des de fa un mes, però, aquest servei també es gestiona a través de l’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà, entitat que agrupa 91 entitats (89 municipis i 2 consells comarcals), entre les quals hi ha l’Ajuntament de Pineda de Mar. D’aquesta manera l’Ajuntament optimitza els seus recursos, li surt més econòmic i millora la gestió del servei, ja que l’AMTU està desenvolupant una Oficina Centralitzada de Gestió del TAD que és específicament per aquesta finalitat i permet compartir costos de gestió entre els Ajuntaments que ho utilitzin.

A través de la nova gestió que fa l’AMTU, l’Ajuntament de Pineda de Mar vol també augmentar l’ús que la població d’aquestes dues urbanitzacions fan d’aquest servei, i que vegin els grans avantatges d’un servei de transport a la demanda. I és que amb el TAD, els horaris s’adapten als usuaris i no a la inversa.
En aquest sentit, juntament amb l’externalització del servei, l’Ajuntament també ha dut a terme una campanya de promoció del TAD, entre els habitants de Can Carreras i Montesol, per donar a conèixer les novetats en el servei, que entre d’altres són: la de poder reservar els serveis periòdics durant un llarg període de temps, i evitar així haver de trucar cada dia, i el nou número de telèfon 100% gratuït, el 900 69 65 66.

De fet, durant aquest primer mes de funcionament, els resultats ja són clarament favorables, ja que hi ha hagut un increment d’usuaris i serveis. Al mes de maig hi va haver un total de 52 serveis i 52 usuaris, i des del passat 21 de novembre (data d’inici de la gestió del servei per part de l’AMTU) ja hi ha hagut uns 90 serveis. La mitjana de serveis diaris és de 4, i amb una mitjana de 5 usuaris al dia.

Un dels aspectes que també s’ha reforçat amb aquesta gestió és la de l’atenció a l’usuari, ja que, després d’haver encarregat el servei, el ciutadà sempre rep la confirmació, per part del personal de l’AMTU, que el servei es durà a terme en el lloc i hora pactades. També en aquells usuaris que fan un ús recurrent del servei, diari o diverses vegades per setmana, l’AMTU els hi possibilita que facin la reserva setmanal i no diària com es feia abans. La proximitat amb el ciutadà és una de les claus d’èxit d’aquests tipus de serveis.

L’AMTU fa un seguiment mensual del servei i de la pròpia gestió, amb el lliurament d’un informe a l’Ajuntament. En aquest també s’hi poden recollir propostes de millora en el servei com en la seva gestió.

Com funciona el servei?

• El servei de Pineda de Mar és un transport a la demanda (TAD) en la modalitat de taxi a la demanda. L’Ajuntament n’assumeix la major part del cost i l’usuari també en paga una part.
Connecta les urbanitzacions de Can Carreras i Montesol amb el nucli urbà del municipi.
• Persones beneficiàries: Tots els ciutadans empadronats a Can Carreras i Montesol
• Quan un usuari necessita un servei ha de trucar al telèfon gratuït de reserves 900 69 65 66, disponible de dilluns a divendres de 8h a 20h.
• S’ha d’indicar el lloc i l’hora de la recollida (al domicili particular) i les dades pel retorn, en cas que també es precisi un viatge de tornada.
• Cal indicar el nombre de passatgers que utilitzaran el servei (màxim 4)
• Una vegada gestionada la reserva, la persona beneficiària rebrà una trucada de confirmació del servei.
Cost del servei: Al ciutadà li costa 2,50€ per trajecte. El cost total, però, és en realitat de 12€, dels quals l’Ajuntament en subvenciona 9,50€.
• El taxi no realitza parades durant el trajecte. Les parades al nucli urbà són cinc: Plaça de les Mèlies, Estació de RENFE, CAP centre, CAP Poblenou, Deixalleria municipal (Parada BUS 691 amb connexió a l’hospital de Calella)
• S’entén que 1 trajecte és un viatge en un únic sentit. Per tant, en cas d’anada i tornada, es comptabilitzen dos trajectes.
• Poden viatjar sols els menors a partir de 16 anys.