logo amtu

JornadesAMTU 002 Bus Granollers 150B MobiliCAT 003 Validaci targeta 150C Icona Cdibuix ok4 Mdul Premsa 150C

El tren tramvia és un vehicle ferroviari amb estètica tramviaria que dins la ciutat circula com un tramvia i fora de la ciutat ho fa com un tren convencional. La Generalitat de Catalunya aposta per la creació de noves xarxes de tren tramvia i l’adaptació de corredors ferroviaris existents a tren tramvia.

trentram

Dins la ciutat el tren tramvia conviu amb els vianants i amb la resta de vehicles sense suposar una barrera. Es mou a velocitats moderades (50 Km/h pels carrers i 30 Km/h a les cruïlles) i segueix les ones semafòriques.

[Actualitzat: 14/03/2008]

Informació extreta de la web de IFERCAT

Fora de la ciutat el vehicle fa servir la infraestuctura ferroviària convencional: vies, electrificació, senyalització i andanes. Circula a velocitats de fins a 100 Km/h i conviu amb els trens de rodalies i regionals dins la mateixa via.

 

La primera línia de tren tramvia es va inaugurar l’any 1992 a Karlsruhe, Alemanya. Posteriorment han anat sorgint altres exemples d’aquest tipus de tecnologia ferroviària com: Saarbrücken, Kassel, Zwickau o Alacant.

 

El Pla d’Infraestructures de Transport d e Catalunya (PITC) proposa les següents línies de tren – tramvia:

> Tren tramvia del Camp de Tarragona.

> Adaptació a tren tramvia de la línia Lleida – la Pobla.

> Adaptació a tren tramvia de la línia Martorell – Igualada.

> Adaptació a tren tramvia de la línia Lleida – Manresa.

> Adaptació a passatgers i tren tramvia de la línia FGC Manresa – Súria i Manresa – Sallent.

> Tren tramvia aeroport de Girona – Girona – Flaçà – Costa Brava