logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU CONCURS-001 SalaPREMSA AMTU 003

Treballaran conjuntament en el desenvolupament d'una metodologia de referència d'avaluació del cost-benefici de les actuacions que s'impulsen en matèria de transport.

 

 

 

El conseller de Territori i Sosteniblitat, Santi Vila; el director general de l’Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona (ATM), Josep Antoni Grau, i el degà del Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya, Josep Oriol, han signat avui un protocol amb l’objectiu de col·laborar en la definició i elaboració d’una metodologia que permeti l’anàlisi del cost-benefici de les infraestructures de transport a Catalunya.


Així, el Departament, mitjançant la Secretaria de Territori i Mobilitat, constituirà un equip de treball per establir un sistema de valoració comú i aplicable a qualsevol tipus d’infraestructura de transport a Catalunya, partint dels mètodes ja existents.

En aquest sentit, el Departament i l’ATM aportaran al grup els estudis i les metodologies d’anàlisi de la rendibilitat socioeconòmica de les infraestructures de transport que han promogut i desenvolupat en els últims anys.
 
Així mateix, el Col·legi de Camins, Canals i Ports de Catalunya compartirà els seus coneixements en la matèria, especialment a partir del Mètode d’Avaluació d’Infraestructures del Transport (MAIT). Aquesta metodologia integra aportacions sobre models cost-benefici, impactes macroeconòmics i efectes ambientals i territorials.
 
Desenvolupament per fases
 
El treball es durà a terme en cinc fases diferenciades. Així, en una primera etapa es desenvoluparà un sistema d’avaluació específic per al transport ferroviari, amb una anàlisi diferenciada per a cada tipus d’actuació (nova línia ferroviària, perllongament, nova estació, soterrament, desdoblament, etc). Aquest model s’utilitzarà per analitzar la rendibilitat de les infraestructures de transport ferroviari incloses al Pla Director d’Infraestructures (PDI) 2011-2020.
 
En fases posteriors, es desenvoluparan el sistema d’avaluació del transport per carretera, del transport públic de superfície, del transport aeri i del marítim.