logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU VAT 002 SalaPREMSA AMTU 003

Millores pel transport urbà

La 3a jornada AMTU que porta el títol: “Millores pel transport urbà”, acull també la 3a Jornada del programa europeu PIMMS de Bones pràctiques de mobilitat. Té lloc a Terrassa el 7 de març de 2007.

La situació que enmarca aquesta 3a Jornada és la següent: l'AMTU s'ha consolidat plenament com l'organització representativa del transport públic urbà de la 2a CM, amb 50 ciutats que representen 1,6 milions d'habitants i 40 milions de viatgers anuals; al 2006 s'ha aprovat el nou Estatut d'Autonomia que, entre d'altres qüestions, significa una major inversió en infraestructures i transport per a la nostra regió metropolitana: el Govern de la Generalitat ha endegat el PITC, que ha d'esdevenir-se l'eina rectora fonamental. També el Govern i l'AMTU han conclès un conveni que dóna una solució de finançament estable pels nostres transports urbans.

Aquesta jornada, organitzada per l’AMTU i l’Ajuntament de Terrassa-PIMMS, amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, l’ATM, FGC i diversos operadors públics i privats, reuneix aproximadament 200 persones entre alcaldes, regidors, tècnics de mobilitat i diverses personalitats relacionades amb el món del transport.   

 

r16

Revista AMTU núm.16

Especial celebració 3a Jornada AMTU (març 2007)

 

 

Conclusions


1. La mobilitat s’ha d’entendre com una més de les polítiques socials.

2. S’ha de planejar l’urbanisme pensant prèviament en la mobilitat i en les infraestructures.

3. Junts som més forts que separats. Cal treballar de manera conjunta i coordinada, entre ajuntaments i amb les administracions públiques.

4. Els viatgers han de ser considerats com a clients i no només com a usuaris.

5. Existeixen uns compromisos ferms per part de la Generalitat per tal de redactar la llei de finançament del transport públic i el pla de serveis.

6. El que fa dos anys era un inici de compromís d’ajut econòmic al transport urbà de la 2ª Corona, es converteix en un fet tangible dins del que serà el contracte programa 2007-2010.

7. Es proposa la creació d’una línia d’ajut específica per als municipis AMTU per tal de crear carrils bus-VAO d’accés a les nostres ciutats.

8. S’ha d’arribar a polítiques de transport públic que contemplin un finançament dels serveis que giri al voltant de tres eixos: tarifes, pressupostos generals de les administracions públiques i ingressos fiscals finalistes.

9. Les bones pràctiques en matèria de millora de la velocitat comercial, de la cobertura i qualitat del servei, redunden de manera directa en l’increment del nombre d’usuaris.

10. La mobilitat sostenible requereix de solucions innovadores de l’estil de les que ja s'han implantat a d’altres indrets europeus.

  

Ponències presentades  


 

Finançament actual i futur del Transport Públic,

Sr. Ramón Seró i Esteve,

Director General de l’ATM

 

Infraestructures de la 2a Corona Metropolitana, 

Sr. Manel Nadal i Farreras, 

Secretari per a la Mobilitat de la Generalitat de Catalunya 

  

Millora de la velocitat comercial,

Sra. Carme Fàbregas i Casas,

Cap de Sistemes de l'ATM

 

Millora de la cobertura del servei, 

Sr. Carlos Gómez Álvarez, 

Regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts

Sr. Patrocinio Recobert i Caballer, 

Regidor de Transports Urbà i Aparcaments de l’Aj. de Vilanova i la Geltrú

Sr. Ferran Àngel i Garcia,

Cap del Servei de Mobilitat de l'Ajuntament de Mataró

 

Millora de la qualitat del servei,

Sr. Carles Bericat López

Cap del Servei de Mobilitat, Trànsit i Transport de l'Ajuntament de Sabadell

 

Raport d'actuacions 2006,

Sra. Susi López López,

Cap del Departament de Trànsit de l'Ajuntament de Terrassa

 

Experiència pilot a Estoclom - Peatge Urbà, 

Sra. Louise Melander, 

Cap de Comunicació del Projecte de Peatge Urbà de l'Administració Viària de Suècia

 

Plans de mobilitat per escoles a Frankfurt, 

Sra. Karuna Milena Stieber, 

Gerent de Mobilitat de TraffiQ, Companyia de Transport Urbà de Frankfurt

 

Mobil Zentral - Central de mobilitat de Graz,

Sr. Gerhard Ablasser

Cap de la Unitat de Programes Europeus de l'Ajuntament de Graz