Taula rodona: Com ha afectat la crisi a...
... al transport públic
Sr. Lluís Alegre Valls. Cap del servei de mobilitat - ATM de la RMB
... al transport de mercaderies
Sr. Manel Villalante Llauradó. Adjunt a Direcció - Barcelona Regional
Sense ponència
... al transport privat
Sr. Miquel Nadal Segalà. Director de la Fundació RACC
... a les infraestructures
Sr. Xavier Flores Garcia. Director General d’Infraestructures. Generalitat de Catalunya
Sense ponència
L’impacte de la gestió de la mobilitat en l’economia
Sra. Sarah Martens. Àrea educació i mobilitat. Mobiel 21
Resum ponència: Es presentaran un recull dels anomenats modes suaus per influir en el comportament de viatge, no implica grans pressupostos com grans projectes d'infraestructures de transport. En temps de crisi, les petites inversions sobre la gestió de la mobilitat sovint són les primeres en ser rebutjades. No obstant això, les mesures de gestió de la mobilitat que han demostrat ser altament cost-eficients i eficaces en el canvi del comportament. Diversos estudis també han calculat els enormes beneficis econòmics d'aquest canvi de comportament.
Valoració de l’impacte social i econòmic de la mobilitat
Sr. Jo Baker - Director de desenvolupament de la divisió de transport integrat. Mott MacDonald
Resum ponència: El Departament de Transport del Regne Unit (DFT) avalua els impactes econòmics, ambientals i socials dels sistemes de transport. Existeixen tècniques per a la quantificació de les dues primeres categories, però els mètodes per analitzar els efectes socials estan menys desenvolupats. Una nova investigació ha abordat aquest buit de coneixements a través de tècniques d'estudi i d'anàlisi de dades innovadores: s'han pogut establir els valors monetaris dels beneficis socials dels viatges en transport públic. L'enfoc és potencialment transferible tant a altres estats com a nivell mundial. El treball ha estat publicat per l'EPS, amb l'aprovació del Ministeri, i s'utilitzarà com a base per a la nova orientació nacional.
L’estratègia “Open Data” i diferents tècniques de “gamificació” en el TP
Sr. Enrique Diego Bernardo - Subdirector de tecnologia i sistemes de la informació - EMT Madrid
Resum ponència: -El ponent explicarà els nous models d'informació i com apropar-se al client utilitzant les tecnologies més modernes de comunicació. En concret, s'explicaran les iniciatives posades en marxa per l'Empresa Municipal de Transports de Madrid (EMT) i la seva aposta per l'Open data i la gamificació, que s'han convertit en dues de les noves eines per fidelitzar al client i potenciar l'ús de l'autobús, a la vegada que es modernitza la imatge de l'empresa.
Projecte europeu ZeEUS (Zero Emission Urban bus Systems)
Sr. Francesc Gonzalez Balmas. Bus Commitee Vice Chairman. UITP
Resum ponència: El projecte ZeEUS (Zero Emission Urban bus Systems) està coordinat per la UITP amb un total de 40 socis i una durada de 42 mesos. L'objectiu és la demostració d'autobusos totalment elèctrics o híbrids endollables com a font d'energia alternativa per al transport i que ajudi a reduir la contaminació de l'aire, les emissions de gasos d'efecte hivernacle i la contaminació acústica. En aquest projecte es veuran diferents solucions tecnològiques innovadores que es demostraren en vuit ciutats europees. Després d'analitzar els resultats de les demostracions, es desenvoluparan directrius i eines per ajudar a introduir sistemes de bus electrificats en altres ciutats europees.
Avantatges i desavantatges de la introducció de motors Euro 6
Sr. Jesús Casanova Kindelán - Catedràtic de motors tèrmics - UPM
Resum ponència: Amb la norma Euro VI, que ha entrat en vigor el gener de 2014 per matriculacions de nous autobusos, sorgeixen inevitablement dubtes entre els operadors del sector. La ponència mostrarà com Europa està establint des de fa més de 20 anys una sèrie de normatives per reduir les emissions contaminants procedents del transport per carretera. S'explicaran quines mesures han realitzat els fabricants per arribar a cobrir les dures exigències d'aquesta darrera norma, més exigent en molts aspectes que l'anterior. En la segona part de la presentació es parlarà de les principals diferències pel que fa a les característiques dels vehicles: consums, pes, seguretat, manteniment, i fins on poden arribar les normatives Euro.
Aquesta sessió consisteix en presentacions molt breus sobre experiències reeixides o productes innovadors en el camp del transport i la mobilitat. A part del natural interès pels temes a desenvolupar aquest tipus de sessió significa un repte afegit als ponents, en no disposar de més de 400 segons per explicar-se. Estem segurs que els assistents sabran premiar llur esforç.
![]() |
Reforma de la Pça. Catalunya Sr. Carles Surià Ferrer. Ajuntament de Vilanova i la Geltrú Veure la ponència online |
![]() |
Millora de la xarxa de transport públic urbà de Sabadell Sr. Xavier Cañadas Salas. Transports Urbans de Sabadell Descarregar ponència: (3,79 Mb) - Veure la ponència online |
![]() |
Millora en la informació i comunicació a l’usuari del TP Sr. José Luis Barón Pérez. Ajuntament de Sabadell Descarregar ponència: (1,30 Mb) - Veure la ponència online |
![]() |
Serveis de transport públic “a la carta” Sr. Juan Luis Sampedro. Skybus Descarregar ponència: (1,58 Mb) - Veure la ponència online |
![]() |
Etiquetes intel·ligents o iSticker Mobile Sr. Miguel Tomé. ISRA Cards Descarregar ponència: (0,69 Mb) - Veure la ponència online |
![]() |
Profit tecnològic: El cas del Metrobus Oltradige-Bolzano Sr. Vidal Roca. PTV Group Descarregar ponència: (2,42 Mb) - Veure la ponència online |
![]() |
El sistema metropolità d’aparcaments segurs de bicicletes Bicibox Sr. Rossend Bosch. Àrea Metropolitana de Barcelona Descarregar ponència: (1,28 Mb) - Veure la ponència online |
![]() |
SAEi ARA: L’ajuda a l’explotació i informació “Low Cost” Sr. Malte Metzing. myBus GmbH Veure la ponència online |