logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU VAT 002 SalaPREMSA AMTU 003

Gestionant la mobilitat

       

Justificació

La Jornada AMTU, que enguany arriba a la seva 5a edició, s’ha convertit en un referent en el debat del transport públic i la mobilitat en general, no només a l’àmbit territorial de la nostra associació ans també de tota la regió metropolitana. Al Programa tornem a combinar les aportacions de caràcter general amb les informacions útils i els exemples de bones pràctiques, aquesta vegada amb una notable aportació forana, que esperem que sigui de l’interès dels participants. Consolidem el format matinal que estrenàrem a la passada edició i obtingué una opinió molt favorable per part dels participants.

La situació que emmarca aquesta 5a convocatòria, afectada per la crisi econòmica del país, és sense cap mena de dubte el debat sobre el finançament derivat de l’Estatut, que tanta repercussió positiva ha de tenir en la millora de la prestació del servei públic del transport de viatgers. També estem amatents a l’evolució dels importants documents que ens afecten, com és ara el Pla Territorial Metropolità, la revisió del Pla Director d’Infraestructures i el recentment aprovat Pla de Transport de Viatgers. Mentrestant l’AMTU ja té 63 Ajuntaments i 4 Consells Comarcals associats, i continuem creixent; també, els nostres Ajuntaments han executat els Plans de Millores inclosos en el Contracte-Programa 2007-2008, el primer en el qual participàvem, i estan elaborant els del proper Contracte-Programa 2009-2012, que signififi carà un impuls considerable a la seva oferta i donarà una solució de finançament estable als nostres transports urbans.

El moment ha estat, doncs, prou atractiu per trobar-nos de bell nou tots els interessats en el transport públic, per escoltar i debatre aquelles actuacions que ajudin a millorar els nostres serveis. Ens plau adjuntar-vos totes les ponències que es presentaren a la Jornada, que constitueixen un bon material per enmarcar i il·lustrar aquest debat.

  

Nota de premsaNota de premsa - 5a Jornada AMTU

4 de març de 2009

 

 

Butlletí digitalButlletí digital de l'AMTU

Especial 5a Jornada AMTU

 

 

 

 

7a Jornada

Edifici el Sucre

 

 
   
  Patrocinadors i col·laboradors (alfabeticament)
   
    ACISA
    Ajuntament de Vic
    Autoritat del Transport Metropolità de RMB
    Caixa Manlleu
    CINESI
    CTSA
    Diputació de Barcelona
  Documentació Estacionamientos y Servicios, S.A
    ETRA Catalunya
  Documentació FECAV
    Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya - FGC
    Generalitat de Catalunya - DPTOP
    Institut OPINÒMETRE
  Documentació LAVOLA
  Documentació MAN
    MATARÓ BUS
  Documentació MCRIT
    Renfe Rodalies
    RUBÍ BUS
    SAGALÉS
    Sarbus
    Sitep
    SOLER I SAURET
  Documentació TRANSLOHR
    Transports Ciutat Comtal - TCC
    Transports Municipals d'Egara - TMESA
  Documentació Transports Urbans de Sabadell - TUS
     

 

 

 

 

 

Ponències 

 

Infraestructures i finançament

Sr. Manel Nadal i Farreras, Secretari per a la mobilitat. Generalitat de Catalunya

Resum ponència: Ja fa anys que els ajuntaments estan implantant la prioritat semafòrica en la millora del transport urbà. La ponència explica com a Donosti han procurat millorar la seva velocitat comercial minimitzant els efectes secundaris sobre la resta de paràmetres de la gestió del trànsit.

Descarregar ponència: (2,23 Mb) - Veure la presentació online

 

Presentació del BRT de Castelló de la Plana

Sr. Vicente Dómine Redondo, Director General de Transportes y Logística. Generalidad Valenciana

Resum ponència: La Generalitat Valenciana ha promogut el Bus Rapid Transit (BRT) de Castelló de la Plana, quina posta en marxa està ja molt propera. Demanem a un dels seus màxims impulsors que ens valori aquest projecte així com d’altres plans que tingui en aquest àmbit.

Descarregar ponència: (2,23 Mb) - Veure la presentació online

 

Zuidtangent: Experiència amb BRT a la Regió d'Amsterdam

Sr. David van der Spek, Consultor de Transport Públic. Autoritat Regional d'Amsterdam.

Resum ponència: Al 2002 la Regió d’Amsterdam inaugurà un BRT de 42km. El ponent ens presentarà les principals característiques del projecte, considerada com una experiència reeixida; ens explicarà els seus avantatges així com els problemes sorgits en el seu desenvolupament, i les lliçons a extreure’n.

Descarregar ponència: (8,66 Mb) - Veure la presentació online

 

Contribució del Transport Públic a l'accessibilitat urbana a Holanda

Sr. Ambrosius Baanders, Consultor principal. ECORIS.

Resum ponència: El ponent ens descriurà la contribució actual del transport públic a l’accessibilitat de distintes regions urbanes de Holanda. Identificarà el potencial de creixement que aquesta té a partir del coneixement combinat de diferents experts en aquest camp.

Descarregar ponència: (2,61 Mb) - Veure la presentació online

 

Conduir bicicletes per la gran ciutat

Sr. Colin Langdon, Director. Cycling Solutions. Liverpool. Regne Unit.

Resum ponència: Moltes són les ciutats europees que han introduït la bicicleta com a mitjà alternatiu. Per a molts usuaris aquesta és una habilitat nova, també per la resta de conductors o vianants. El ponent explica que cal ensenyar a conduir bicicletes per la ciutat.

Descarregar ponència: (5,07 Mb) - Veure la presentació online

 

Comprar o Restaurar les flotes d'autobusos

Sr. Vincent Lemaire, President. SAFRA. França.

Resum ponència: Al renovar les flotes dels transports públics optem per l’adquisició de nous vehicles i no tant per la reforma dels mateixos. Ho estem fent bé? El ponent, president d’una industria carrossera, ens valorarà les avantatges econòmiques i ambientals de la reforma dels vehicles.

Descarregar ponència: (5,58 Mb) - Veure la presentació online

 

El Transport Públic Independent: l'exemple d'AGIR

Sr. Arnaud Rabier, Secretari General. AGIR. França.

Resum ponència: AGIR és una associació de municipis i d’operadors independents francesos que defensa les competències de les autoritats locals, així com els interessos dels operadors territorials front de les grans corporacions europees del TP. Ens explicaran l’especificitat i resultats de la seva organització.

Descarregar ponència: (0,32 Mb) - Veure la presentació online

 

Pesentació dels resultats del Projecte Europeu TRANSURBAN

Sr. Pablo Jordà Lope, Enginyer de camins. TRANSyT. UPM.

Resum ponència: El projecte TRANSURBAN tenia per objectiu estudiar els impactes en el desenvolupament urbà, econòmic, i sociològic derivat de la implementació de sistemes de transport de qualitat, en cinc ciutats europees. El ponent, tècnic participant en aquest estudi, ens en presentarà els resultats.

Descarregar ponència: (2,87 Mb) - Veure la presentació online