Presentació
Salutació del president
Òrgans de govern
Comitè Executiu
Conveni d'ahesió de l'AMTU a l'ATM
Altres convenis
MobiliCAT
Dossier AMTU (dades TP)
Revista digital
Portals sobre mobilitat i transports
Perfil del contractant
Jornades organitzades per l'AMTU
Recull viatgers TPU
Activitats promoció TPU
Fitxes infraestructures
Plànols i mapes
Transport a la demanda
Editem publicacions sobre mobilitat, transport públic i infraestructures
Treballem per la millora de les infraestructures del transport públic
Treballem per un millor finançament dels transports urbans
Gestionem la targeta T-16 per als nens i nenes de fora de Barcelona
Gestionem els ajuts que reben els municipis adherits per millorar el transport urbà
Organitzem La Jornada Catalana de la Mobilitat
Realitzem enquestes de Mobilitat a l'àmbit AMTU
Tenim programes educatius i activitats per promocionar el transport públic
Anàlisi i diagnosi de la mobilitat i les infraestructures de l'àmbit
Assessorem tècnica i legalment a través d'estudis, reunions i projectes
Newsletters
Logos de l'AMTU
Notes de premsa
Notícies de mobilitat
Tweets mobilitat
Covid-19 i transport públic
Entitats adherides
Nombre viatges TPU
Altres cursos i jornades
Altres informacions
amtuCat
@amtu_cat
AMTU
PresentacionsAMTU
amtu.cat
AET promou la creació de xarxes i l'intercanvi d'idees, informació i oportunitats entre els seus membres a través de conferències, grups d'interès i la pàgina web dels membres. Una de les principals activitats de l'AET és organitzar la conferència ETC.
EPOMM és la Plataforma Europea per a la Gestió de la Mobilitat, una xarxa de governs dels països europeus que es dediquen a la gestió de la mobilitat (MM). Estan representats pels Ministeris responsables de MM en els seus països. EPOMM s'organitza com una organització internacional sense ànim de lucre amb seu a Brussel·les.
El programa té com a objectiu millorar els sistemes de transport urbà a les ciutats europees. És compatible amb les ciutats i municipis en el seu camí cap a una mobilitat urbana més sostenible, ajudant així a establir i millorar la qualitat dels Plans de Mobilitat Sostenible Urbà.
És un projecte de tres anys, confinançats per Comissió Europea dins del cinquè Programa Marc de investigació, desenvolupament tecnològic i demostració, que té la finalitat d'accelerar l'ús dels resultats de investigació de EU en el camp del transport local i regional, a través del desenvolupament de nous cursos i materials docents. El consorci del projecte PORTAL, implica la participació activa d'institucions associades procedents de 24 païssos europeus.
Pretén donar suport a la transferència de coneixement i intercanvi d'experiències en el camp del transport urbà i regional a Europa, i amb això contribuir a crear una manera de viure més sostenible, proporcionant major accessibilitat i mobilitat als seus habitants.
e-Atomium aspira augmentar el coneixement i competències d'agències d'energia, centres de consell d'eficiència d'energia i professionals d'energia d'autoritat locals en el camp important d'ús d'energia sostenible en transport.
L'objectiu del projecte és també encarar el paper que dóna suport i estimular la participació activa en nivell local, regional i europeu des de les agències d'energia, el consell d'eficiència d'energia se centra i els professionals d'energia d'autoritat locals en el camp d'energia sostenible utilitzen en transport.
El projecte Treatise Training Programme for Local Energy Agencies and Actors in Transport and Sustainable Energy Actions), s'enmarca en el programa STEER (EIE), de la Comissió Europea i té com objectiu desenvolupar i implantar un programa de col·laboració entre agencies d'energia de diferents païssos europeus per transferir coneixements, experiències i accions formatives en matèria d'eficiència energètica en el transport a les agencies regionals i locals d'energia i altres agents locals.
Marco Polo té com a objectiu alliberar les carreteres d'un volum anual de 20 mil milions de tones-quilòmetre de transport, l'equivalent a més de 700 000 camions a l'any viatjant entre París i Berlín d'Europa. Això no serà fàcil. Les formes alternatives de transport, així poden ser més verd, més net i fins i tot més barat amb el temps, però els productors, fabricants i transportistes poden ser reticents a invertir en canvi en el que és un sector molt competitiu de l'economia.
El Grup de Recerca de Transport (TRG) és un dels centres principals i més antigues del Regne Unit per a l'ensenyament de transport relacionades amb l'enginyeria i la investigació. Es va establir a la Universitat de Southampton en 1967. Actualment el Grup es compon de 6 Acadèmics, 13 personal d'investigació, 8 personal visitant i 2 Administratiu / personal de suport tècnic.
El projecte eCoMove té com a objectiu reduir el malbaratament del combustible al mínim per al transport de carretera, degut a tres causes principals: la planificació de viatges i rutes, la conducció ineficient i la gestió del control del trànsit.
El projecte ZeEUS, de 42 mesos de durada i finançat per la Unió Europea, inclou proves similars en set ciutats més: Londres, Glasgow, Estocolm, Münster, Bonn (Alemanya), Pilsen (Txèquia) i una ciutat italiana pendent de determinar.
En total s'hi destinaran 35 autobusos estàndard de diferents propulsions elèctriques i amb diversos sistemes de recàrrega, construïts per sis fabricants europeus.
Els objectius bàsics MyWay són els següents:
- Habilitar un millor equilibri entre les ofertes de mobilitat, facilitant la integració d'altres mitjans de transport públics i privats en els models de mobilitat sostenibles personals dels usuaris del transport públic.
- Estimular la cooperació i el desenvolupament de serveis de mercat, proporcionant eines i solucions tècniques per als proveïdors de serveis de transport i operadors per ajudar a millorar l'oferta de serveis, la interoperabilitat i l'accessibilitat a la cadena de servei multimodal en general.
- Millorar la personalització i adaptació a l'usuari de serveis de mobilitat mitjançant l'augment de la cooperació entre els usuaris i el sistema de transport a través de la incorporació d'experiències d'usuari, xarxes socials i multitud de proveïment en la planificació de serveis i ús.
- Fomentar les tecnologies TIC transformadores en la mobilitat intel·ligent, proporcionant i validar en condicions reals solucions tecnològiques innovadores per a la propera generació de serveis de mobilitat intel·ligents.
EBSF és una iniciativa de la Comissió Europea dins del Setè Programa Marc Programa d'Investigació i Desenvolupament Tecnològic.
Té com a objectiu desenvolupar una nova generació de sistema d'autobusos urbans adaptats a les especificitats de les ciutats europees.
A partir de setembre 2008, EBSF és un projecte de quatre anys amb un pressupost de 26 M€ (€ 16 M€ cofinançat) coordinat per la UITP, l'Associació Internacional de Transport Públic.
Existeix el programa EBSF-2.
L'objectiu principal d'aquest projecte és identificar les futures tendències de la societat i veure com el transport públic pot donar solució a través de solucions integrals innovadores amb nous models de gestió. Platafoma "crowdsourcing" per tal que de donar idees per a millorar el transport públic o votar les idees que es presenten.
Els objectius principals d’aquest projecte europeu són: identificar els reptes i necessitats de la societat que influiran en la mobilitat del futur, tant a nivell d’oferta com de demanda; definir solucions innovadores de transport multimodal integrat, considerant els aspectes tècnics, d’organització i governança i de finançament; establir les polítiques de mobilitat a nivell europeu per l’horitzó 2030; desenvolupar el Full de Ruta i el Pla d’Acció per a la seva implementació i identificar les línies d’actuació a nivell de recerca, innovació i implementació.