logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU VAT 002 SalaPREMSA AMTU 003

Es tracta de les primeres de les 40 línies que integraran la nova xarxa d'altes prestacions 'exprés.cat', que s'implantarà progressivament arreu de Catalunya per enllaçar de manera ràpida les principals ciutats.

Els nous serveis de bus ràpid comunicaran Barcelona, Ripollet, Sabadell, Terrassa i Cerdanyola-UAB, aprofitant l'obertura del nou carril bus-VAO de la C-58 entre Barcelona i Ripollet.

 

4 línies de bus exprés fins al Vallès Occidental

L'obertura del nou carril bus-VAO de la C-58 permetrà la posada en marxa a partir d'aquest dilluns 29 d'octubre de 4 noves línies de bus exprés entre el Vallès Occidental i Barcelona, que permetran reduir el temps del trajecte dels recorreguts i augmentar les freqüències de pas en aquest corredor.

Aquestes són les primeres de les 40 línies que integren la nova xarxa de busos d'altes prestacions exprés.cat, que el Departament de Territori i Sostenibilitat implantarà de manera progressiva arreu del territori, amb l'objectiu de millorar la competitivitat i eficiència en les comunicacions en transport públic entre ciutats, tant pel que fa al nombre de serveis com a la qualitat, comoditat i informació a l'usuari.

Les 4 noves línies sortiran de la Sagrera-Meridiana on hi ha correspondència amb el bus urbà, Metro i Rodalies de Catalunya, i connectaran amb Ripollet, Sabadell, Terrassa i Cerdanyola-UAB. Formaran part del sistema tarifari integrat de l'ATM de l'Àrea de Barcelona, de manera que els viatgers podran utilitzar tota la gamma de títols existent i beneficiar-se de les diferents bonificacions en el preu.

Pel que fa a la informació a l'usuari, s'implantarà un nou sistema tant a les parades amb més demanda que donin servei a aquestes línies, com a l'interior dels vehicles, que serà dinàmica, amb dades actualitzades en temps real, per millorar la qualitat del servei. En concret, abans de finals d'any s'hauran instal·lat 26 pals de parada en les 4 línies, amb informació dinàmica actualitzada en temps real. Totes les línies s'integraran també sota una nova imatge corporativa, exprés.cat, que aportarà visibilitat al servei i facilitarà els usuaris la seva ràpida identificació.

A més, el desplegament d'aquesta xarxa comportarà la introducció de millores en la flota de vehicles, per garantir la qualitat, comoditat i l'accessibilitat a persones amb mobilitat reduïda, així com la incorporació gradual de l'ús de combustibles alternatius com el biodièsel.

 

Les noves línies, al detall

e1:Barcelona- Sabadell (nova línia directe)

Es reduirà la durada del trajecte fins arribar als 30 minuts de recorregut i s'incrementaran les freqüències de pas, amb serveis cada 15 minuts en hora punta els feiners (de 6.00 h a 9.00 h i de 16.00 h a 21.00 h).

Els serveis sortiran de La Sagrera, a l'Av. Meridiana amb el c. de Felip II, passarà per l'estació de Fabra i Puig, i continuarà directe pel carril bus-VAO fins a Sabadell, on hi efectuarà 4 parades (Ronda Ponent, Pl. Catalunya, Eix Macià i Pl. de la Concòrdia). De tornada, el servei sortirà de Pl. de la Concòrdia i s'aturarà a Eix Macià, l'Embarcador, la Pl. Catalunya i la Ronda Ponent, i continuarà directe fins a l'Av. Meridiana amb el c. d'Escòcia.

L'itinerari s'ha dissenyat especialment per donar servei a una de les zones de Sabadell que concentra un nombre important de desplaçaments, com ara centres comercials. Aquí els usuaris disposaran de diferents punts d'intercanvi modal amb el servei de bus urbà de Sabadell i altres línies interurbanes. A més, la línia disposarà de trams de carril bus i prioritat semafòrica a la ciutat de Sabadell.

 

e2:Barcelona- Terrassa (nova línia directe)

La nova línia sortirà de La Sagrera (Av. Meridiana amb C. de Felip II), passarà per l'estació de Fabra i Puig, i continuarà directe fins a Terrassa, on efectuarà 8 parades (Pl. de la Tecnologia, Av. De Sta. Eulàlia, Pl. dels Països Catalans, Pl. Catalunya, Estació del Nord, Institut Politècnic, Rambla FGC i C. del Concili Egrarenc). La tornada també efectuarà parada a l'Av. Meridiana amb el C. d'Escòcia.

L'itinerari s'ha dissenyat per donar servei a pols d'especial atracció de mobilitat de Terrassa, com la Universitat Politècnica de Catalunya i on es disposaran de diferents punts d'intercanvi modal amb el servei de bus urbà de Terrassa, altres línies interurbanes, FGC i Rodalies de Catalunya.

Oferirà serveis exprés cada 20 minuts en hora punta (de 6.00 h a 9.00 h, i de 16.00 h a 21.00 h), amb una durada del trajecte de 40 minuts, sense necessitat de transbordament com fins ara.

 

e3:Barcelona- Cerdanyola del Vallès- UAB:

S'oferiran serveis cada 20 minuts en hora punta (de 7.00 h a 10.00 h i de 13.00 a 19.00 h).

 

e4:Barcelona – Ripollet:

Es milloren les freqüències de pas quedant 10 minuts en hora punta els feiners (de 7.00 h a 9.00h i de 18.00 h a 20.00 h) i 15 minuts en hora vall (de 9.00h a 18.00 h i de 20.00 h a 21.00 h) . També s'introduiran nous serveis els caps de setmana cada hora i a l'agost cada mitja hora, connexions que fins ara no existien. El temps de trajecte es reduirà en un 15%.

 

 

40 línies de bus exprés arreu de Catalunya

La nova xarxa de bus exprés que ara es comença a implementar estarà formada per 40 línies interurbanes que són les que actualment concentren una major demanda de viatgers. Concretament transporten anualment 21,32 milions de passatgers, la qual cosa suposa el 40% de la demanda total, amb ocupacions mitjanes de 30 viatgers/expedició.

A Barcelona, a més de les 4 línies que ara connectaran amb el Vallès Occidental, s'introduiran 15 serveis de bus exprés.cat, a Tarragona, s'implantaran 7 noves línies, a Lleida en seran 7, i a Girona, també 7.

Podeu consultar els horaris, les parades i el recorregut de les línies al pdf adjunt.

 

Informació extreta de la web de la Genelitat de Catalunya el 26 d'octubre de 2012.