logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU VAT 002 SalaPREMSA AMTU 003

Més de trenta tècnics de Mobilitat d’arreu de Catalunya es reuneixen per tractar sobre projectes com la posada en marxa de la T-Mobilitat o la creació de la primera oficina centralitzada de gestió del Transport a la Demanda

Terrassa, 29 de setembre de 2016

L’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà ha celebrat, ahir dimecres, 28 de setembre, la seva Reunió Tècnica al Museu de la Ciència i la Tècnica (mNactec) de Terrassa. Més de tenta tècnics de mobilitat d’ajuntaments d’arreu de Catalunya han assistit en aquesta reunió, en la qual s’han tractat, entre d’altres, sobre la posada en marxa de la T-Mobilitat, la creació de la primera oficina centralitzada de gestió del Transport a la Demanda, i també s’han presentat dos estudis, realitzats conjuntament amb la Diputació de Barcelona, a més d’altres aspectes interns de l’Associació.

L’obertura de la reunió ha anat a càrrec de Marc Armengol, regidor de Territori i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Terrassa, qui va recordar que recordar que l’AMTU celebra aquest setembre el seu 15è aniversari, i que Terrassa va ser un dels municipis fundadors d’aquesta associació. “L’AMTU va néixer per la necessitat de sumar esforços i millorar la mobilitat dels municipis de la segona corona. Avui, quinze anys després, l’AMTU ja té 89 associats d’arreu de Catalunya”, va dir Armengol qui també va reclamar que “als municipis ens cal tenir un finançament estable per al transport públic”.

Durant la jornada, la direcció de l’AMTU va donar a conèixer els diversos serveis que posa a disposició dels seus associats: assessorament en matèria de mobilitat i transport, realització d’auditories sobre el transport urbà, projectes d’implantació del Transport al a Demanda (TAD), realització d’estudis sobre la implantació de nous serveis, etc.

El director general de l’AMTU, Joan Prat, també va parlar sobre la posada en marxa de la T-Mobilitat, que ha de suposar un canvi en la tarificació i zonificació del transport públic a tot Catalunya. Prat va dir que “hem de crear xarxa perquè ara ve una època decisiva en què haurem de demostrar quines són les necessitats dels municipis en la implantació de la T-Mobilitat”.

Joan Prat també va explicar el projecte de l’AMTU d’impulsar la primera oficina de gestió centralitzada del Transport a la Demanda (OTAD).

Durant la jornada també es va fer la presentació de dos estudis: un, per elaborar un model global de gestió i tarificació dels aparcaments als municipis, i l’altre sobre els sistemes de regulació d’accessos a àrees registringides dels municipis. Aquests estudis s’han realitzat conjuntament amb la Diputació de Barcelona.