logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU CONCURS-001 SalaPREMSA AMTU 003

El tren tramvia és un vehicle ferroviari amb estètica tramviaria que dins la ciutat circula com un tramvia i fora de la ciutat ho fa com un tren convencional. La Generalitat de Catalunya aposta per la creació de noves xarxes de tren tramvia i l’adaptació de corredors ferroviaris existents a tren tramvia.

trentram

Dins la ciutat el tren tramvia conviu amb els vianants i amb la resta de vehicles sense suposar una barrera. Es mou a velocitats moderades (50 Km/h pels carrers i 30 Km/h a les cruïlles) i segueix les ones semafòriques.

[Actualitzat: 14/03/2008]

Informació extreta de la web de IFERCAT

Fora de la ciutat el vehicle fa servir la infraestuctura ferroviària convencional: vies, electrificació, senyalització i andanes. Circula a velocitats de fins a 100 Km/h i conviu amb els trens de rodalies i regionals dins la mateixa via.

 

La primera línia de tren tramvia es va inaugurar l’any 1992 a Karlsruhe, Alemanya. Posteriorment han anat sorgint altres exemples d’aquest tipus de tecnologia ferroviària com: Saarbrücken, Kassel, Zwickau o Alacant.

 

El Pla d’Infraestructures de Transport d e Catalunya (PITC) proposa les següents línies de tren – tramvia:

> Tren tramvia del Camp de Tarragona.

> Adaptació a tren tramvia de la línia Lleida – la Pobla.

> Adaptació a tren tramvia de la línia Martorell – Igualada.

> Adaptació a tren tramvia de la línia Lleida – Manresa.

> Adaptació a passatgers i tren tramvia de la línia FGC Manresa – Súria i Manresa – Sallent.

> Tren tramvia aeroport de Girona – Girona – Flaçà – Costa Brava