logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU CONCURS-001 SalaPREMSA AMTU 003

El conseller d'Interior, Ramon Espadaler, ha anunciat que "el Departament d'Interior ha decidit obrir el carril bus-VAO, les 24 hores del dia, 365 dies l'any en els dos sentits".

Espadaler ha destacat que "aquesta iniciativa es fa per millorar l'eficiència en l'ús d'aquesta infraestructura i fomentar encara més un transport públic, més segur i sostenible".

Espadaler ha explicat que "aquestes mesures van en la línia dels objectius principals del Pla estratègic de seguretat viària 2014-2020, aprovat pel Govern aquest gener".

El Servei Català de Trànsit presentarà en la propera reunió de la Comissió de seguiment del bus-VAO dues propostes que incorporen aquestes modificacions en el funcionament per tal que siguin analitzades i estudiades, amb la finalitat de millorar l'ús de la infraestructura. 

Una de les propostes preveu la divisió de la plataforma en dos carrils de 3,5 metres d'amplada i dos vorals d'1,5 metres, amb una separació de sentits de circulació de doble línia continua abalisada i amb elements de separació.

La segona proposta consisteix a estructurar el vial en dos carrils de 3,5 metres d'amplada i un carril de separació de sentits de circulació de 3 metres senyalitzat amb balises lluminoses i que també podria ser utilitzat de carril d'assistència en cas d'accident o avaria.

El conseller ha insistit en que "ambdues propostes de reforma del funcionament de la infraestructura són de baix cost i de fàcil execució".

 

Descripció de les propostes

Proposta 1

Preveu la divisió de la plataforma en dos carrils de 3,5 metres d'amplada i dos vorals d'1,5 metres, amb una separació de sentits de circulació de doble línia continua abalisada i amb elements de separació.

c58-proposta1 

 

Proposta 2

Consisteix a estructurar el vial en dos carrils de 3,5 metres d'amplada i un carril de separació de sentits de circulació de 3 metres senyalitzat amb balises lluminoses i que també podria ser utilitzat de carril d'assistència en cas d'accident o avaria.

 

 c58-proposta2

 

Antecedents i canvis del carril bus-VAO de la C-58

La Generalitat va posar en servei el 29 d'octubre de 2012 el carril bus-VAO a l'autopista C-58, entre Barcelona (avinguda Meridiana) i Ripollet. Aquesta actuació, amb una inversió de 81 MEUR, tenia com a objectius principals fomentar el transport públic i l'alta ocupació per millorar la mobilitat en una de les vies més transitades de Catalunya.

A partir de l'avaluació dels primer sis mesos de funcionament de la nova infraestructura, el Govern va establir nous requisits d'utilització, per tal de potenciar-ne l'ús i millorar-ne el rendiment. Es va detectar un ús inferior al previst d'aquest vial tant en les hores puntes del matí com de la tarda i per aquest motiu, es va decidir el març del 2013 baixar el mínim d'ocupants per utilitzar aquest servei de 3 a 2. D'altra banda, i segons el resultat de les dades de mobilitat i de retencions, es va observar que, en dies laborables, les principals retencions es registraven d'entrada a Barcelona. Així, i des del 18 de març del 2013, el bus-VAO està obert durant més hores al dia, principalment en sentit Barcelona, i pot ser utilitzat per més vehicles. Malgrat tot, la infraestructura continua estant per sota de les previsions inicials.

 

Informació extreta del Departament d'Interior

Viatjo amb tu!

Amb tu, hi vaig segur!

GIS AMTU 000