logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU VAT 002 SalaPREMSA AMTU 003

Jordi Xena, president de l’AMTU, ha participat a la Taula Estratègica del Corredor Mediterrani on ha reclamat la necessitat d’aquesta infraestructura

10 d’abril de 2017

El president de l’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà, Jordi Xena, ha participat en la Taula Estratègica del Corredor Mediterrani, celebrada ahir, on ha defensat “aquesta infraestructura tant important i clau pel món local”. Xena, que també és alcalde de Santa Maria de Palautordera, ha volgut parlar en nom dels 89 municipis i 2 consells comarcals que estan associats a l’AMTU i defensar “una infraestructura imprescindible per a la prosperitat de tots els territoris per on passi aquest gran eix europeu”.                170410 Xena5 Corredor 2

En aquest sentit, Jordi Xena ha denunciat que el Corredor Mediterrani segueixi sense ser una realitat, quan “hauria d’haver estat un dels primers corredors a executar-se i no l’últim”, i s’ha mostrat sorprès “que el ministre de la Serna digui que no és un problema de diners sinó que va situar els retards en problemes administratius i de redacció del projecte”.    

El president de l’AMTU i alcalde de Santa Maria de Palautordera considera que el món local hi té molt a dir en el Corredor Mediterrani i en trens de Rodalies, perquè “totes les infraestructures viàries vinculades estan sobre pobles i ciutats. Així, tenir o no una entrada a la nova autopista, disposar o no d’una terminal ferroviària, ser o no part del recorregut de persones i mercaderies pot representar el progrés o l’oblit de molts municipis”. És per això que ha fet saber al conseller de Territori, Josep Rull, que “avui som aquí, per dir-li al nostre Govern que compti amb la mobilització del món local, per reclamar on calgui una necessitat d’inversió tan gran i tan vital, per a situar els nostres municipis al capdavant de la llista dels territoris més competitius”.

Jordi Xena ha recordat que “encara tenim moltes localitats, no només sense Corredor Mediterrani, sinó amb quilòmetres i quilòmetres de via única, per on han de circular serveis de Rodalies, llarga distància i trens de mercaderies, amb estacions abandonades, passos a nivell en llocs inimaginables, sense petites inversions absolutament necessàries i un llarg etcètera”. El president de l’AMTU ha afegit que “hem acumulat ja molts retards, i cada dia que passa perdem competitivitat”.