logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU VAT 002 SalaPREMSA AMTU 003

L'objectiu d'aquesta jornada era introduir els responsables de mobilitat en els conceptes bàsics d'aquest àmbit i en els diferents models de prestació de serveis de transport públic. 

16 de març de 2017

Una setantena de càrrecs electes, tècnics de mobilitat i transport públic, i empreses operadores d’arreu de Catalunya han participat en la jornada de formació que ha tingut lloc ahir a Santa Maria de Palautordera, organitzada per l’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), la Federació Empresarial Catalana d’Autotransport de Viatgers (FECAV) i la Fundació Cercle d’Infraestructures, i que ha comptat amb la col·laboració del Departament de Territori de la Generalitat, l’ATM de Barcelona, l’AMB, l’Associació Catalana de Municipis (ACM), la Federació Catalana de Municipis (FMC), i la Universitat Politècnica de Catalunya.  Jornada15M inaug R3

La jornada anava dirigida especialment a càrrecs electes amb responsabilitat en l’àrea de mobilitat, i tenia com a objectiu introduir-los en els conceptes bàsics d’aquest àmbit, mitjançant sessions específiques referents al marc regulador europeu i català, i també en els diferents models de prestació de serveis de transport públic.

Jordi Xena, president de l’AMTU, ha explicat que “la voluntat d’aquesta jornada és sensibilitzar el conjunt de la societat, a través dels seus representants públics, sobre la importància de la bona gestió en matèria de transports públics, mobilitat i les seves infraestructures”. Xena ha afegit que “una bona gestió es transforma en realitat econòmica, però també es transforma en element de progrés, de vertebració del territori i de sostenibilitat, l’objectiu final de la qual és la millora de la qualitat de vida dels nostres ciutadans”.  

El vicepresident de la FECAV, Ramon Sagalés, ha dit que la jornada “permet conèixer les dues parts implicades en la gestió de tot el sistema. La part pública, que són els que han de planificar, programar, garantir i oferir els serveis als ciutadans, i la part privada, que té un paper indispensable per dur a terme una bona gestió del transport públic”.      Jornada15M Xena

En la inauguració, el president de l’ACM i alcalde de Premià de Mar, Miquel Buch, s’ha referit al transport urbà com a “eina vertebradora del territori” i que “ajuda a tenir més igualtat d’oportunitats”. També Elena Amat, regidora de Mobilitat, Infraestructures, i Transport de l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat, ha parlat en nom de l’FMC, i ha destacat “l’esforç que fa el món local per planificar la mobilitat”. Amat ha reclamat el desplegament de la llei de mobilitat de 2003, especialment pel que fa al finançament del transport públic.  

Han participat en aquesta jornada reconeguts especialistes de l’àmbit de la mobilitat i el transport públic com Pere Macias, president de la Fundació Cercle d’Infraestructures, Manel Villalante, director de l’Àrea de Mobilitat i Infraestructures de Transport de Barcelona Regional, Mario Aymerich, director de projectes del Banc Europeu d’Inversions (BEI), Joan M. Bigas, director de Mobilitat i Transport de l’AMB, , Benjamí Cubillo, subdirector general de Transport Públic i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, o Mayte Capdet, directora econòmic-financera i d’integració tarifària de l’ATM de Barcelona, entre d’altres.

Entre els temes que es van tractar, cal destacar: el marc regulador del transport públic, des d’un punt de vista jurídic i formes de contractació del servei; el marc tarifari i model de finançament del transport públic; els models municipals de prestació i gestió del transport públic; les noves tecnologies i nous combustibles; i la prestació directa versus prestació indirecta.