logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU VAT 002 SalaPREMSA AMTU 003

L' Autoritat del Transport Metropolità (ATM) proposa construir un aparcament a l'entorn de l'estació d'Hospital General de Ferrocarrils, a més d'ampliar els aparcaments propers a les estacions de Valldoreix i Mira-sol. Es tracta d'una proposta del Pla Director d'Infraestructures de l'ATM, que preveu dur a terme aquestes actuacions abans del 2020 en cas que el pressupost ho permeti.

El Pla Director d'Infraestructures (PDI), que es va aprovar a finals de l'any passat, planifica la construcció de set aparcaments de dissuasió a la regió metropolitana. Es tracta de zones situades a prop d'estacions de transport públic, de manera que els habitants dels barris propers puguin desplaçar-se amb cotxe fins allà i agafar el tren o l'autobús. Amb aquestes infraestructures es pretén reduir la circulació de cotxes a les zones urbanes, especialment a Barcelona, i fomentar l'ús del transport públic.

A Sant Cugat es preveu construir un d'aquests nous aparcaments, que estaria ubicat a l'entorn de l'estació de l'Hospital General i que tindria una capacitat de 180 places. En els casos de Valldoreix i Mira-sol, el PDI preveu ampliar els aparcaments ja existents. El pàrquing de Valldoreix, que l'ATM considera que està 'saturat', passaria de les 110 de places actuals a més del doble, i el de Mira-sol ampliaria en més de 50 la seva capacitat actual, que és de 42.

En aquests dos últims emplaçaments l'ATM també planteja una millora de la senyalització i els accessos i introduir uns panells que informin de les places disponibles. En aquest sentit, també es vol crear una aplicació mòbil que informi de l'estat dels aparcaments als usuaris.

En declaracions a Cugat.cat, el cap de Mobilitat de l'ATM, Lluís Alegre, ha explicat que els aparcaments de dissuasió són una bona solució per donar resposta als reptes viaris dels barris de la ciutat que no formen part del nucli urbà.

Alegre no ha especificat si els nous aparcaments serien gratuïts o no, tot i que ha apuntat que aquest tipus de pàrquings no poden tenir un cost gaire elevat perquè l'usuari també es deplaça en transport públic.

Totes aquestes mesures formen part del Pla Director d'Infraestructures 2011-2020, aprovat fa pocs mesos. L'execució d'aquestes actuacions dependrà de les partides pressupostàries disponibles. Algunes de les infraestructures que es volen construir pertanyen a FGC, com és el cas dels aparcaments de Sant Cugat, i per tant és la Generalitat qui se n'hauria de fer càrrec. En el cas dels aparcaments a zones de Renfe, seria Adif qui hauria d'abonar l'import de les obres.