logo amtu

JornadesAMTU 002 INFOTPU 000 MobiliCAT 003 Validacions TPU AMTU VAT 002 SalaPREMSA AMTU 003

La mesura afecta les barreres de la C-32 del Maresme i Garraf.

 

El Govern i Abertis han arribat a un acord per rebaixar les tarifes de peatge l'autopista C-32. Es tracta de les barreres del Garraf i el Maresme. L'Executiu d'Artur Mas ha aprovat aquest dimarts la nova situació, que la concessionària i la Conselleria de Territori i Sostenibilitat negocien fa mesos. Les noves tarifes, que impliquen rebaixes d'entre el 10% i el 30%, entraran en vigor a partir de l'1 de gener del 2014.

El descompte inclou un pla d'inversions per part d'Abertis per millorar aquestes carreteres i no va a compte de cap allargament de concessió, com s'havia fet altres vegades anteriors. El conseller Santi Vila ha xifrat aquestes inversions en 93 milions d'euros.

Les noves tarifes faran que els usuaris de la C-32 al seu pas pel Garraf veuran com aquests es redueixen a partir de l'1 de gener del 2014 en un 30% en el tram Castelldefels-Sitges (dels actuals 6,42 euros a 4,49 euros) i en un 26,5% en el tram Sitges-el Vendrell, per equiparar així els preus per quilòmetre en altres distàncies similars de la mateixa via.

A més, s'implantarà, al llarg del 2014, un sistema de peatge tancat entre Sitges i el Vendrell que abaratirà el cost de l'ús de la via.

AMB TELETAC GRATUÏT
En el cas de la C-32 en el tram del Maresme, la reducció serà del 10% del peatge del Maresme Sud, entre Montgat i Mataró, mentre que en el tram Mataró-Palafolls l'autopista funcionarà amb un sistema de peatge tancat.

Aquestes reduccions s'aplicaran als vehicles lleugers, de dilluns a divendres laborables, i serà necessari que el conductor compti amb el sistema de "teletac" -pagament automàtic-, que serà gratuït per als usuaris habituals amb independència d'on resideixin.

La tarifa del sistema de peatge tancat, que preveu que el conductor pagui pel recorregut real que realitza, no està condicionada als factors anteriors i s'implantarà al llarg del 2014. En paral·lel, continuaran vigents les bonificacions per concurrència, vehicle ecològic o vehicle d'alta ocupació.

Segons la Generalitat, els descomptes poden arribar al 80% quan s'implanti el nou model de pagament segons recorregut.

Vila ha apuntat que aquesta nova política farà que el tram del Vendrell a Barcelona passi de costar més de deu euros a poder costar 5,96 euros; mentre que el de Sitges-Barcelona passarà de 6,42 a un mínim de 3,14 euros.

AUGMENT DE TRÀNSIT
L'empresa calcula que la millora de la C-32 i la C-33 comportarà un augment del trànsit, que en els últims anys només ha descendit, fins a arribar al 30,6% en el període 2007-2012. Al baixar la tarifa i augmentar la seguretat, els enllaços o prolongant certs recorreguts s'atraurà nous usuaris, recuperant així part del negoci que han perdut com a conseqüència de la crisi.

Precisament fa uns dies es va fer públic l'acord d'allargament de la C-32 de Blanes a Lloret de Mar (Selva) i el de construcció d'un enllaç entre la -33 i la C-17 a Mollet.

Informació extreta del diari El Periódico de 2 d'octubre de 2013.